تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۴۰۵۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه اندازی سیستم پکس در بیمارستان شهدای ایذه
خوزنیوز: دکتر حسن زاده کیانی مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از راه اندازی سیستم پکس در بیمارستان شهدای ایذه خبر داد.

دکتر حسن زاده گفت: با توجه به مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، می بایست تصاویر پزشکی به مدت 10 سال در بیمارستان نگهداری شوند که با توجه به معایبی که تصاویر قدیمی پزشکی دارد مانند کمبود فضا جهت نگهداری تصاویر، هزینه سنگین خرید فیلم و عوارض زیست محیطی که به زیست بوم وارد می کند این روند نگهداری بسیار سخت می باشد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که به طور جدی در امر مدیریت بیمارستانی مورد توجه قرار دارد، موضوع بایگانی تصاویر پزشکی است. هرساله حجم بالایی از تصاویر اعم از MRI، سی تی اسکن و رادیوگرافی در بیمارستان‌ها تهیه می شود که بایگانی، ذخیره‌سازی و بازیابی آن‌ها، علاوه بر زمان بر بودن، هزینه زیادی را به بیمارستان‌ها تحمیل می کند.

حسن زاده بیان داشت: سیستم پکس یکی از اقدامات بسیار مهم و ضروری برای تشخیص سریع و آنلاین بیماریها و جلوگیری از هزینه های گزاف در بخش سی تی اسکن و رادیولوژی می باشد به همین منظور این سیستم در بیمارستان شهدای ایذه راه اندازی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه اظهار داشت: آرشیو تمام تصاویر در پرونده بیمار که امکان جستجوی تصاویر در صورت مفقود شدن را فراهم می آورد و علاوه بر صرفه جویی در بیت المال و نیروی انسانی، به بیمار اشعه مجدد داده نمی شود و امکان دریافت تصاویر از تمام نقاط کشور، که در صورت انتقال بیمار به شهرستان دیگر نیازی به تصویر برداری مجدد نیست را از مزایای این سیستم بر شمرد.
:
:
:
آخرین اخبار