تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۴۰۷۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در جلسه شورای شهر دزفول صورت گرفت؛
پیشنهاد بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی از سوی شهردار دزفول
شهردار دزفول در جلسه تقدیم بودجه پیشنهادی سال ۹۶ شهرداری دزفول به شورای اسلامی شهر، بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی پیشنهاد داد
محمدرضا کرمی نژاد پیش از ظهر روز چهارشنبه در جلسه تقدیم بودجه پیشنهادی سال ۹۶ شهرداری دزفول به شورای اسلامی شهر در جلسه علنی این شورا اظهار کرد: تمام درآمد شهرداری دزفول در سال ۹۶ با احتساب سرمایه گذاری ۴۱۷ میلیارد تومان پیش بینی شده، نسبت به بودجه پیشنهادی ۳۹۰ میلیارد تومانی امسال، افزایش ۶ درصدی داشته است.

وی افزود: بودجه پیشنهادی شهرداری در سال ۹۶ بدون احتساب سرمایه گذاری، ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که بازهم نسبت به ۱۶۳ میلیارد تومانی سال ۹۵ افزایش نسبی خواهد داشت.

شهردار دزفول عنوان کرد: جهت گیری بودجه سال ۹۶ شهرداری توزیع عادلانه پروژه های اقتصادی در همه مناطق شهری، اجرای پروژه های قابل توجه در مناطق کمتر توسعه یافته همانند مهرشهر، زیباشهر و مدرس، توجه ویژه به بخش حمل و نقل و ترافیک، توجه به ایجاد و تکمیل پارک ها و منظر شهری، توجه به بافت تاریخی و بحث فرهنگی خواهد بود ضمن اینکه تمام تلاش ما این است که با بودجه سال ۹۶ پروژه های نیمه تمام سال ۹۵ را تکمیل کنیم.

کرمی نژاد بیان کرد: عمده درآمد سال ۹۶ ما ناشی از اخذ عوارض اختصاصی، عمومی ، موسسات غیرانتفاعی و بهای خدمات شهرداری خواهد بود. از سویی مالیات بر ارزش افزوده و فروش املاک نیز به ترتیب ۳۰ و ۷۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: علت افزایش مالیات در برنامه ششم راه اندازی کارخانه فولاد پیش بینی شده و از راه فروش زمین املاک قائم و طاووس نیز درآمدهایی پیش بینی شده است.

شهردار دزفول با بیان اینکه مجموعه هزینه های جاری ۷۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است، افزود: این میزان در سال ۹۵ حدود ۵۹ میلیارد تومان بوده که افزایش ۲۹ درصدی داشته است. از سویی تمام هزینه های عمرانی نیز درسال ۹۵ بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان بوده که این رقم در بودجه پیشنهادی سال ۹۶، با افزایش ۱۸ درصدی حدود ۱۲۳ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

کرمی نژاد، تعداد پروژه های عمده عمرانی در نظر گرفته شده در بودجه سال ۹۶ را تعداد ۱۰ پروژه عنوان کرد و اضافه کرد: در حوزه خدمات شهری ۲۴ پروژه، خریدها ۱۲ مورد، پروژه های عمرانی ریز و درشت ۸۸ مورد و پروژه های بافت کهن نیز ۱۸ مورد در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در پروژه قائم؛ سهم شهرداری ۱۴۷ میلیارد تومان و از پارکینگ قائم نیز ۲۵ میلیارد تومان آورده شهرداری خواهد بود.

شهردار دزفول آورده شهرداری از پروژه نیایش را نیز هفت میلیارد تومان برشمرد و ادامه داد: پروژه زباله سوز که شامل خط پردازش، کمپوست و صنایع جانبی خواهد بود حدود ۳۷ میلیارد تومان آورده خواهد داشت که درحال انعقاد قرارداد آن هستیم.

احداث پمپ بنزین در ۲۰ نقطه 

کرمی نژاد همچنین از حضور دو سرمایه گذار برای احداث پمپ های بنزین در ۲۰ نقطه شهری خبرداد و گفت: یک سرمایه گذار ‌نیز برای طرح اتوبوس شوری وارد مذاکره با سازمان اتوبوسرانی شده ضمن اینکه آماده تحویل تعدادی میدل باس ۲۶ نفره به صورت اقساط و با نرخ پایین است.

وی با بیان اینکه پروژه ساخت بازار آبزیان تا هفته آینده منعقد خواهد شد از تلاش و پیگیری برای پذیرش سرمایه گذاری برای کشتارگاه نیمه صنعتی خبرداد.

پروژه های عمرانی سال ۹۶ 

شهردار دزفول به لیست پروژه های عمرانی که در سال ۹۶ تکمیل و احداث خواهند شد اشاره و توضیح داد: پل ششم، پل گاومیش آباد شرقی، پل گاومیش آبادغربی، تکمیل ساختمان اداره شهرداری که اسکلت آن پایان یافته، احداث ساختمان شورا، مسقف کردن خیابان امام، تکمیل پروژه فتح المبین، تکمیل کمربندی شرق، احداث پل روگذر ۴۵ متری، پیست موتور سواری، نصب دوربین های پلاک خوان، تکمیل و احداث پارک مهرشهر، پارک رعنا، پارک قیصر، پارک بانوان، ایجاد سایت مشاغل مزاحم، تکمیل مجموعه ورزشی شهید سوداگر، نوسازی قطعه شهدای گمنام، تکمیل آرامستان و پیگیری جابه جایی میدان میوه و تره بار از جمله این پروژه های عمرانی هستند که تلاش می کنیم در سال ۹۶ به سرانجام برسند.

درخشک سالی اعتباری هستیم 

کرمی نژاد با بیان اینکه در سال ۹۴ و ۹۵ با خشکسالی اعتباری مواجه بوده ایم که تعداد پروانه ها و قیمت املاک با کاهش محسوسی مواجه شده است، گفت: با پیش بینی های به عمل آمده احساس می کنیم که در سال ۹۶ با گشایش های خوبی مواجه خواهیم شد و شهرداری نیز تمام تلاش خودرا در جهت تحقق بخش زیادی ازاین بودجه خواهد کرد.

وی همچنین اظهار کرد: امسال بودجه پیشنهادی را یک ماه زودتر به شورای شهر ارائه دادیم تا اعضای شورا بتوانند با دقت بیشتر همه جوانب آن را بررسی کنند و در صورت تشخیص آن را کاهش و یا افزایش دهند.

شهردار دزفول در پایان تاکید کرد: شهرداری با پیشنهادات سرمایه گذاری زیادی مواجه شده که نوید بهبود وضعیت درآمدی شهرداری را می دهد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار