تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۴۰۹۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه های بهداشت خوزستان در روزهای خاکی
گروههای در معرض خطر از جمله دانش آموزان، مادران باردار، افراد مسن و با بیماری های قلبی و عروقی و یا آلرژی در صورت خروج از منزل باید از ماسک ssp2 یا N95 و یا دستمال پارچه ای مرطوب با رنگ روشن استفاده کنند
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان با توجه به وقوع طوفان گرد و غبار در روز جمعه در اهواز توصیه هایی را به مردم به ویژه دانش آموزان ارایه کرد.

فرهاد صفدری اظهار کرد: در زمان وقوع گرد و غبار باید میز و صندلی های مدارس قبل از استقرار دانش آموزان به ویژه در سطوح تحصیلی پایین تر که دقت کمتری در رعایت مسایل بهداشتی دارند پاکسازی شود.

وی افزود: چون نه فقط در دانش آموزان حتی در بزرگسالان نیز،تماس دست آلوده با چشم و دهان می تواند باعث آلرژی و ورود آلودگی به بدن شود.

صفدری ادامه داد:بنابراین گروههای در معرض خطر از جمله دانش آموزان، مادران باردار، افراد مسن و با بیماری های قلبی و عروقی و یا آلرژی در صورت خروج از منزل باید از ماسک ssp2 یا N95 و یا دستمال پارچه ای مرطوب با رنگ روشن استفاده کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: مردم تا حد امکان از مایعات مانند چای رقیق، لبنیات کم چرب و سبزیجات استفاده کنند و حتما نوشیدنی همراه دانش آموزان باشد.

وی اظهار کرد: مردم به ویژه افراد دارای بیماری های زمینه ای از جمله دارای بیماری های قلبی و یا آلرژیک از انجام حرکات ورزشی سنگین و باشتاب در داخل و خارج منزل خودداری کنند چون تعداد تنفس ها و فشار بر روی قلب بیشتر می شود.

صفدری اضافه کرد:در روزهای گرد و غباری تا حد امکان از پرخوری خودداری کنید تا فشار بر روی سیستم گوارشی و قلبی عروقی کمتر شود و غذاهای چرب و سرخ کردنی استفاده نکنید.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان گفت:در روزهای خاکی از دخانیات استفاده نکنید و مصرفه اینگونه مواد برای افراد داخل منزل به نوعی ظلم مضاعف است.

وی ادامه داد:در این روزها از مواد غذایی دوره گردها، فست فودها و لبنیات خارج از محیط مغازه خودداری کنید.

صفدری بیان کرد:سلامت دانش آموزان در ستاد مدیریت بحران در زمان آلودگی هوا در اولویت قرار دارد و تصمیم گیری های ستاد در خصوص تعطیل شدن یا نشدن بستگی به اطلاعات دقیق هواشناسی دارد.

طوفان گرد و غبار روز جمعه در اهواز شعاع دید را به 50متر کاهش داد و میزان آلودگی هوا به 66برابر حد مجاز رسید.

تعداد زیادی از پروازهای فرودگاه اهواز نیز لغو شد و به علت قطعی آب و برق که امروز هم ادامه داشت مدارس تعطیل شدند و ادارات تا ساعت 12 فعال بودند.

گرد و غبار امروز نیز ادامه دارد.
:
:
:
آخرین اخبار