تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۴۱۰۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پویا ایدنی در جام خزر چهارم شد
استاد بزرگ خوزستانی ایران و جهان رتبه چهارم مسابقات شطرنج بین‎المللی جام خزر را از آن خود کرد.
 در پانزدهمین دوره این پیکارها، بیش از 800 شطرنج‎باز از ایران و 17 کشور خارجی حضور داشتند که از شنبه (یکم بهمن‎ماه) به مدت 9 روز در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت با هم به رقابت پرداختند.

علاوه بر حضور شطرنج‎بازان مطرح ایرانی در این دوره از رقابت‎ها، نمایندگانی از کشورهای روسیه، اسپانیا، فنلاند، انگلیس، ترکیه، هلند، هند، ترکمنستان، اوکراین، آمریکا، جمهوری آذربایجان، گرجستان، مجارستان، رومانی، ارمنستان، عراق و تاجیکستان نیز حضور داشتند.

از معروف‎ترین شطرنج‎بازان شرکت‎کننده خارجی در پانزدهمین دوره رقابت‎های بین‎المللی جام خزر می‎توان به گابریل سرکیسیان از ارمنستان، آلکسی دریف از روسیه، فرانس برکس از مجارستان، سرگئی تیویاکف از هلند و اولگ کرنف از اسپانیا اشاره کرد.

احسان قائم‎مقامی، پرهام مقصودلو، پویا ایدنی، پوریا درینی، شاهین لرپری‎زنگنه و امیررضا پوررمضانعلی، از برترین شطرنج‌بازان ایرانی بودند که در این دوره از رقابت‎ها حضور یافته بودند.

شطرنج‎بازان حاضر در این دوره از پیکارها، در چهار جدول و در 11 دور به روش سوئیسی با هم رقابت کردند که در جدول گروه A شطرنج‎بازان دارای رنکینگ بین‎المللی بالای 2000، در جدول گروه B شطرنج‎بازان دارای ریتینگ بین‎المللی زیر 2000، در جدول گروه C بانوان شطرنج‎باز و در جدول گروه D نیز، شطرنج‎بازان زیر 14 سال حضور داشتند.

پنج شطرنج‎باز از خوزستان در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند که پویا ایدنی به همراه امیرحسین جمشیدی و مهدی مومن‎زاده در جدول A، سینا متقی در جدول B و اوریا شکیبا نیز در جدول D حاضر بودند.

در پایان این رقابت‎ها و در جدول گروه A که شطرنج‎بازان دارای ریتینگ بین‎المللی بالای 2000 حضور داشتند، فرانس برکس استاد بزرگ شطرنج مجارستان با کسب 7 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد. همچنین گابریل سرکیسیان استاد بزرگ ارمنستان و محمدامین طباطبایی از ایران با کسب 7 امتیاز و به دلیل پوئن‎شکنی، به ترتیب در مکان‎های دوم و سوم ایستادند و پویا ایدنی و شاهین لرپری‎زنگنه از ایران و کنستانتین تارلف از اوکراین هم با کسب شش‎ونیم امتیاز و به دلیل پوئن‎شکنی، به ترتیب رتبه‌های چهارم تا ششم را از آن خود کردند.

در جدول گروه B که شطرنج‎بازان دارای ریتینگ بین‎المللی زیر 2000 حضور داشتند، محمدرضا شیخالی از تهران با کسب 11 امتیاز اول شد و جواد ترکمن‎نژاد از گیلان و حمید طهماسبی از فارس نیز با کسب 9 امتیاز و به دلیل پوئن‎شکنی، به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.

در رقابت‎های جدول گروه C که بانوان شطرنج‎باز حضور داشتند، ماریا زوبوا از اوکراین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و محدثه علیجان‎زاده، انوشا مهدیان، گلناز جعفری و نیکی نادرنیا همگی از ایران به ترتیب در رده‎های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

در پایان رقابت‎های جدول گروه D نیز که شطرنج‎بازان زیر 14 سال حضور داشتند، امیرمحمد آزادی از البرز با کسب 10 امتیاز به مقام قهرمانی رسید و رضا مهدوی و محمدابراهیم خان‎ابری هر دو از تهران به ترتیب رتبه‎های دوم و سوم را به دست آوردند.

در پایان از سوی مسوولان برگزاری این دوره از رقابت‎ها به شطرنج‎بازان برتر پانزدهمین دوره رقابت‎های بین‎المللی جام خزر در جدول‎های مختلف، 590 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار