تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۴۱۰۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درخواست رکابزن ملی‎پوش از مسوولان: به بانوان بیشتر بها دهید
بانوی رکابزن تیم‎ملی دوچرخه‎سواری ایران معتقد است نداشتن دوچرخه مناسب، مسیر پیشرفت دختران رکاب‎زن را با مشکل مواجه خواهد کرد و اگر برای آقایان دوچرخه تهیه می‎شود باید برای خانم‎ها نیز دوچرخه مخصوص پیست و مناسب سایز آنان خریداری شود.

پرستو باستی ‌در جریان تمرین تیم‎ملی دوچرخه‎سواری بانوان در اهواز اظهار کرد:‌ برای اولین بار است که در رده سنی بزرگسالان قرار است در مسابقات پیست در هندوستان شرکت کنم. سطح این دوره از اردو بسیار بالا و باکیفیت است و به هیچ‎وجه قابل مقایسه با اردوهای گذشته نیست. مربیان از جان در حال مایه گذاشتن هستند و ما نیز هم‎قسم شده‎ایم که در رقابت‎ها مدال کسب کنیم.

وی با درخواست از مسوولان ورزشی کشور، گفت:‌ از مسوولان ورزشی و به خصوص دوچرخه‎سواری می‎خواهم که به خانم‎ها بیشتر بها دهند و برگزاری مسابقات را تنها محدود به آقایان نکنند و خانم ها را نیز به مسابقات برون‎مرزی اعزام کنند.

بانوی رکابزن تیم‎ملی افزود: ما همچنین با معضل دوچرخه روبه‌رو هستیم و این درخواست را نیز دارم که اگر برای آقایان دوچرخه تهیه می‎شود، برای خانم‎ها نیز دوچرخه مخصوص پیست و مناسب سایز آنان خریداری شود. نداشتن دوچرخه مناسب، مسیر پیشرفت دختران رکاب‎زن را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی درخصوص رقابت‎های پیش‎رو عنوان کرد:‌ احساس می‎کنم امسال در قهرمانی آسیا سالی پرمدال برای ما، هم در بخش پیست و هم جاده خواهد بود. زیرا دوچرخه‎سواران سطح آمادگی بسیار بالایی نسبت به سال گذشته دارند، چراکه با توجه به میزبانی خوب خوزستان و امکاناتی که در اختیار ما از سوی مسوولان استان گذاشته شد، اردوی خوبی را پشت‎سر گذاشته‎ایم و سعی می‎کنیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا با کسب مدال دل مردم کشور را شاد کنیم.

باستی با بیان این‎که معتقدم امسال می‌توانیم بهترین نتیجه را در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کنیم، تاکید کرد:‌ دختران ملی‎پوش نیاز دارند تا به مسابقات برون‎مرزی بیشتری اعزام شوند تا بتوانند تجربه کسب کنند. البته خوشبختانه امسال به کاپ آسیایی تایلند اعزام شدیم که در نهایت نیز توانستیم در 4 کیلومتر تیمی مدال برنز بگیریم؛ باوجود این نیازمند اعزام به مسابقات برون‎مرزی بیشتری هستیم.

او با تمجید از عملکرد مربیان تیم‎ملی نیز تصریح کرد:‌ باید از خانم غیاثوند و آقای ابوحیدری، دو مربی خوب‎مان تشکر کنم که بسیار زحمت می‎کشند و از صمیم قلب امیدوارم بتوانیم با کسب نتیجه خوب در مسابقات قهرمانی پیست و جاده آسیا، علاوه بر شاد کردن دل آن‎ها، زحمات‎شان را هم جبران کنیم.

دوچرخه‎سوار تیم‎ملی ایران در پایان در پاسخ به سوالی درخصوص کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: قول صد درصدی برای کسب مدال هیچ موقع نمی‎دهم ولی این قول را می‎دهم که تمام تلاشم را بکنم که امسال به بهترین نحو ممکن پا بزنم و دل مردم، پدرم، مادرم و مربیانم را شاد کنم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار