تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۴۱۱۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاخ سفید : گزارش آزمایش موشکی ایران را بررسی می کنیم
منابع رسانه ای غربی گفته اند این آزمایش نخستین آزمایش موشکی ایران در دوره ترامپ بوده است و انتظار می رود دولت جدید ایالات متحده آمریکا نسبت به آن واکنش نشان دهد.
در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر انجام آزمایش یک موشک بالستیک میانبرد در ایران، سخنگوی کاخ سفید در واشنگتن اعلام کرد دولت آمریکا این گزارش ها را بررسی خواهد کرد.
 
"شان اسپایسر" سخنگوی کاخ سفید در این باره گفته است ، واشنگتن مشغول بررسی گزارش انجام آزمایش موشک بالستیک از سوی ایران است.

گفتنی است در دو روز گذشته گزارش هایی در برخی رسانه های آمریکا از انجام یک آزمایش موشک بالستیک در استان سمنان ایران حکایت دارد. بر اساس این ادعاها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا یک موشک بالستیک میانبرد را در سمنان آزمایش کرده که این موشک پس از طی مسافتی حدود 630 کیلومتر در هوا منفجر شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه دولت آمریکا که انجام آزمایش موشک های بالستیک را نقض برجام و قطعنامه شورای امنیت می داند، روز سه شنبه این موضوع را به جلسه شورای امنیت خواهد برد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل نیز در واکنش به گزارش ها درباره انجام آزمایش موشکی ناموفق ایران گفته است در دیدار دو هفته آینده خود با ترامپ در کاخ سفید مساله تهدیدهای ناشی از فعالیت های موشکی ایران بررسی خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران ادعای منابع خبری و سیاسی غربی درباره انجام یک آزمایش موشکی ناموفق بالستیک را تایید نکرده است.

منابع رسانه ای غربی گفته اند این آزمایش نخستین آزمایش موشکی ایران در دوره ترامپ بوده است و انتظار می رود دولت جدید ایالات متحده آمریکا نسبت به آن واکنش نشان دهد. نخستین تصمیم دولت ترامپ در نخستین روز از استقرار کاخ سفید دستور ارتقای توانمندی های دفاع موشکی آمریکا در برابر آنچه که تهدیدات موشکی ایران و کره شمالی خوانده شده است، بود.


مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار