تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۴۱۱۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سختگیری روادیدی آمریکا به روس ها هم رسید
همزمان با اجرای فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ علیه شهروندان هفت کشور، آمریکا قرارداد سال 2012 با روسیه را که در برگیرنده تسهیل در صدور روادید برای اتباع روس بود، یکجانبه تغییر اساسی داد.
 بر اساس دستور روز جمعه ترامپ، ورود شهروندان ایران، عراق، سومالی، سودان، سوریه، یمن و لیبی برای مدت 90 روز به خاک آمریکا ممنوع شده که این تصمیم اعتراض های گسترده داخلی و خارجی از جمله در غرب و همچنین مقام ها و شخصیت های کشورهای مختلف را در پی داشته است.

براساس اعلام سفارت آمریکا در روسیه، شهروندان این کشور نیز شامل سختگیری جدیدی در مرحله درخواست و صدور روادید مجدد شده اند.

شبکه تلویزیونی دوژ روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: شهروندان روس که تا چهار سال پس از آخرین سفر خود به آمریکا، می توانستند بدون انجام مراحل طولانی و مصاحبه امنیتی دوباره روادید مجدد دریافت کنند، دیگر نمی توانند از این تسهیل زمانی و کاری بهره بگیرند.

براساس اعلام یک مقام سفارت آمریکا که معرفی نشده، اکنون سقف مجاز چهار سال قبلی برای دریافت روادید مجدد شهروندان روس بدون مصاحبه امنیتی و مراحل بررسی های طولانی به یک سال کاهش یافته است.

هنوز روسیه در برابر این اقدام آمریکا که تغییر اساسی در قرارداد سال 2012 بین دو کشور و تقریبا لغو آن به شمار می رود، اظهار نظری نکرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار