تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۴۱۱۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش اعتراضات بر ضد فرمان جنجالی ترامپ/ اوباما هم از معترضان حمایت کرد
اوباما گفته است از اعتراضات بر ضد سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ دلگرم شده است/ اعتراضات در سراسر آمریکا همچنان ادامه دارد.
کمتر از 10 روز از زمان خروج باراک اوباما از کاخ سفید و در حالی که هنوز رییس جمهور سابق آمریکا به همراه خانوده اش به یک تعطیلات دو هفته ای در شهر " پالم اسپرینگز" ایالت کالیفرنیا رفته است، سخنگوی او اعلام کرده که رییس جمهور سابق از اعتراضات هفته اخیر به تصمیمات جنجالی دونالد ترامپ حمایت کرده و از تداوم این اعتراضات دلگرم شده است.

 " کوین لوئیس" سخنگوی باراک اوباما روز دوشنبه با اعلام حمایت اوباما از اعتراضات به سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ، از مخالفت بنیادی اوباما با تبعیض های بر مبنای نژاد و مذهب سخن گفته است.

لوئیس با صدور بیانیه ای اعلام کرده اوباما از اعتراضات روزهای گذشته منتقدان به فرمان اجرایی جنجالی ترامپ حمایت می کند چون به گفته او : " معترضان از حقوق قانونی و به رسمیت شناخته شده خود  برای آزادی اجتماعات استفاده می کنند و این دقیقا همان کاری است که انتظار می رود به هنگام در خطر بودن ارزش های آمریکایی صورت پذیرد."

افزایش اعتراضات بر ضد فرمان جنجالی ترامپ/ اوباما هم از معترضان حمایت کرد

با وجودی که اوباما چند روز پیش از پایان دوره ریاست جمهوری و ترک کاخ سفید گفته بود ترجیح می دهد با اظهارنظرهای بی شمار مزاحمتی برای رییس جمهور جدید ایجاد نکند و با وجودی که تاکید کرده بود باید منتظر نشست و اقدامات و سیاست های ترامپ را در مقام اجرا دید و سپس قضاوت کرد، اما حمایت او از معترضان به فرمان ضد مهاجرتی اخیر ترامپ علیه شهروندان 7 کشور از جمله ایران ، نشان دهنده گسترش و جدی بودن این اعتراض ها علیه رییس جمهور جدید در نخستین روزهای استقرارش در کاخ سفید است.

تا کنون کمتر سابقه داشته که رییس جمهوری در نخستین روزهای استقرار خود در کاخ سفید با این چنین مخالفت ها و تظاهرات گسترده روبرو شود.

همزمان مخالفت ها با فرمان اجرایی اخیر ترامپ همچنان ادامه دارد و یکشنبه شب در شهرهای بزرگ آمریکا از جمله نیویورک صدها هزار نفر از مخالفان سیاست های مهاجرتی ترامپ به نشانه اعتراض به خیابان ها آمدند.

همچنین در بسیاری از ایالات آمریکا دادگاه ها با شکایت های مکرردرباره فرمان اجرایی اخیر ترامپ مواجه شده اند و در بسیاری از موارد با صدور احکامی، مواردی از این فرمان اجرایی را نقض کرده اند، همزمان فرماندار ایالت واشنگتن در شمالغرب آمریکا فرمان اجرایی اخیر ترامپ را ظالمانه توصیف کرده است.

ترامپ اما با دفاع از فرمان اجرایی اخیر خود ساعاتی پیش وزیر موقت دادگستری آمریکا را به دلیل مخالفت او با فرمان اجرایی از کار برکنار کرد. ترامپ با یک توییت یک خطی فرمان عزل خانم " سالی ییتس" را داده است.

خانم "سالی ییتس" در یادداشتی که روز دوشنبه انتشار داد از وکلای دادستانی در سراسر آمریکا خواست تا از فرمان اجرایی ترامپ حمایت نکنند. او گفته است وکلای وزارت دادگستری نباید از حکمی که مطمئن نیستند تا چه میزان بر مبنای قانون اساسی و حق است دفاع کنند. گفتنی است وکلای وزارت دادگستری باید بر حسب وظیفه شغلی در دادگاه های مختلفی که برای بررسی این موضوع تشکیل می شود به نمایندگی از دولت از فرمان اجرایی ترامپ دفاع کنند.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار