تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۴۱۱۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقامات سان فرانسیسکو: با اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ همراهی نمی‌کنیم
شهردار، رئیس پلیس و کلانتر سان فرانسیسکو با ارسال نامه به وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کردند که آنها به دولت فدرال برای اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ هیچ کمکی نمی‌کنند.

در ادامه جنجال‌ها درباره ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا، مقامات ارشد شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا از همکاری برای اجرای فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ سر باز زدند.

ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا با صدور فرمان اجرایی دونالد ترامپ، نه تنها انتقادها و محکومیت‌های بین‌المللی از دولت آمریکا را به دنبال داشته بلکه در خود ایالات متحده هم دردسرهایی ایجاد کرده است.

در حالی که روز دوشنبه دادستان ایالتی واشنگتن از دونالد ترامپ به دلیل صدور این فرمان به دادگاه شکایت کرده، همراهی و تایید نکردن دادستان کل موقت با فرمان رئیس‌جمهور آمریکا سبب برکناری او از سوی دونالد ترامپ شده است.

حال خبر رسیده که مقامات ارشد سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا اعلام کرده‌اند که به نیروهای فدرالی هیچ کمکی برای اجرای فرمان مهاجرتی رئیس جمهور این کشور نمی‌کنند.

به گزارش «سانفرانسیسکو سی بی اس لوکال»، شهردار «اد لی»، ویلیام اسکات رئیس پلیس سانفرانسیسکو به همراه «ویکی هنسی» کلانتر این شهر نامه ای به وزیر امنیت داخلی آمریکا نوشته و از عدم همکاری شهرشان با مقامات فدرال برای اجرای سیاست مهاجرتی دولت دونالد ترامپ خبر دادند.

در نامه آنها تاکید شده که دادگاه عالی آمریکا و دادگاه‌های فدرال این کشور پیش از این اعلام کرده‌اند که شهرها و ایالت‌ها موظف به اجرای قوانین مهاجرتی فدرال نیستند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار