تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۴۱۱۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیست‌ونهمین اهدا عضو در خوزستان از ابتدای ‌سال تاکنون
در پی وقوع مرگ مغزی در زن 50 ساله ای به علت خونریزی مغزی، با خانواده ایشان در مورد امر خداپسندانه اهداء عضو صحبت شد که با شور و مشورت اعضای خانواده، آنها با بزرگواری و ایثار رضایت به اهداء عضو دادند که بلافاصه تیم پیوند وارد عمل شد و کلیه های این بیمار به دو بیمار دچار نارسائی کلیه پیوند زده شد و کبد وی نیز به دلیل نبود گیرنده متناسب در خوزستان، جهت پیوند به شیراز ارسال گردید
خوزنیوز: روز دوشنبه 11 بهمن ماه اتاق عمل پیوند بیمارستان گلستان اهواز شاهد ترجمانی دیگر از واژگان ایثار، انسانیت و مهرورزی بود.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر عباس چنانه، معاون هماهنگ کنندۀ دفتر فرآهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در پی وقوع مرگ مغزی در زن 50 ساله ای به علت خونریزی مغزی، با خانواده ایشان در مورد امر خداپسندانه اهداء عضو صحبت شد که با شور و مشورت اعضای خانواده، آنها با بزرگواری و ایثار رضایت به اهداء عضو دادند که بلافاصه تیم پیوند وارد عمل شد و کلیه های این بیمار به دو بیمار دچار نارسائی کلیه پیوند زده شد و کبد وی نیز به دلیل نبود گیرنده متناسب در خوزستان، جهت پیوند به شیراز ارسال گردید.

چنانه افزود: از ابتدای امسال، این مورد بیست و نهمین مورد اهداء عضو از بیماران دچار مرگ مغزی در مرکز فرآهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشد.

وی تصریح کرد: روزانه 7 تا 10 نفر به علت نیاز به عضو در کشور جان خود را از دست می دهند که می توان با عمل پسندیده اهداء عضو جان بیماران نیازمند زیادی را نجات داد.

معاون هماهنگ کنندۀ دفتر فرآهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خطاب به بیماران نیازمند اهداء عضو گفت: دفتر فرآهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به صورت شبانه روزی در خدمت بیماران نیازمند به اهداء عضو می باشد.

وی در پایان به رتبه استان خوزستان در امر اهداء عضو اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته رتبه استان خوزستان در این زمینه در ردیف پایینی قرار داشت که با فرهنگ سازی طی سه سال اخیر، خوشبختانه خوزستان در جایگاه سیزدهم کشور قرار گرفته است و درجه اهداء عضو (PMP) به یکی از درجات بالای استانی در کشور رسیده است.
:
:
:
آخرین اخبار