تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۴۱۱۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترخیصکاران خودرو منطقه آزاد اروند:
امتیاز خدمات خودروهای اروندی در آبادان و خرمشهر بماند
حدود 200 ترخیصکار و واردکننده در محدوده منطقه آزاد اروند با امضا و ارسال نامه ای به مسئولان استانی و محلی، ابقای اعطای امتیاز خدمات خودروهای اروندی شامل ترخیص، نقل و انتقال، مرخصی و سایر خدمات این خودروها در محدوده منطقه را خواستار شدند
حدود 200 ترخیصکار و واردکننده در محدوده منطقه آزاد اروند با امضا و ارسال نامه ای به مسئولان استانی و محلی، ابقای اعطای امتیاز خدمات خودروهای اروندی شامل ترخیص، نقل و انتقال، مرخصی و سایر خدمات این خودروها در محدوده منطقه را خواستار شدند.

در این نامه خطاب به ائمه جمعه آبادان و خرمشهر و جزیره مینو، نمایندگان دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی، دادستان های دو شهرستان، مدیرعامل منطقه آزاد اروند و فرمانداران دو شهرستان نگارش شده است.

در این نامه آمده است:خبری طی روزهای گذشته مبنی بر اعطای امتیاز خدمات خودروهای پلاک اروندی شامل ترخیص، نقل و انتقال (تعویض پلاک)، مرخصی و سایر خدمات به شرکتی مستقر در اهواز در رسانه ها مجازی منتشر شده است.

این نامه با بیان اینکه تحقق این اقدام، غیرقانونی است، با تشریح مزیت های تردد خودروهای پلاک اروندی در شهرهای خارج از محدوده منطقه آزاد اروند، آمده است:تردد حداقل یکبار در سال این خودروها به سرزمین اصلی رونق بازار، اقتصاد شهر و گردش سرمایه مردم این منطقه را به همراه دارد.

امضا کنندگان این نامه افزوده اند:هم اکنون حدود 400 جوان بومی محدوده منطقه آزاد اروند، به صورت مستقیم از انجام این خدمات خودرویی امرار معاش می کنند که در صورت تحقق برنامه واگذاری این خدمات به اهواز، بیکاری جوانان فعال در این عرصه و کاهش رونق این منطقه، کاهش رونق بازار و صنعت رستورانداری محدوده منطقه آزاد اروند به وقوع می پیوندد.

در پایان این نامه از مسئولان شهرستان های آبادان و خرمشهر و مسئولان استانی خواسته شده است که از اعطای این امتیاز غیرقانونی و تضییع حقوق مردم این خطه جلوگیری کنند.

البته یک منبع آگاه در سازمان منطقه آزاد اروند با انتقاد از جنجال های رسانه ای اخیر در این خصوص، گفت:این درخواست از سوی یکی از سازمان های استان مستقر در اهواز به این سازمان ارسال شده است.

این منبع آگاه اضافه کرد:این موضوع، شیطنت رسانه ای است و تحقق آن به موافقت راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور منوط است.

این منبع آگاه به شهروندان اطمینان داد که همیشه منافع مردم ساکن در محدوده منطقه آزاد اروند مورد تاکید مسئولان منطقه بوده است و اجازه نخواهند داد این حقوق و منافع تضییع شود.

با همکاری و تصمیم استاندار پیشین خوزستان، تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر خوزستان آزاد اعلام شد و تمامی شهروندان ساکن استان خوزستان امکان خرید خودروهای پلاک اروند را دارند.

گفته می شود بیش از 30 هزار دستگاه خودروی پلاک اروندی خارج از محدوده سرزمینی است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهران
|
GERMANY
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
0
واقعا نمایندگان آبادان و خرمشهر در خواب غفلتند.
اصلا از ابتدا خارج شدن این خودروها از آبادان و خرمشهر اشتباه بوده
:
:
:
آخرین اخبار