تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۴۱۲۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با جالب ترین دفترهای کار جهان در حوزه فناوری آشنا شوید! +عکس
کارشناسان فهرست «بهترینِ بهترین‌ها» در بین تمام شرکت‌های بررسی شده را منتشر کردند. این شرکت‌ها از بین صدها موردی که به دقت بررسی شدند، بهترین فضاها را در اختیار کارمندان خود می‌گذارند.
 انجمن آنلاین استارت‌آپ‌های نیویورک با نام Built In NYC شناخته می‌شود که در آخرین اقدام خود یک بازدید کلی و جامع از تمام دفاتر و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری انجام داده است. این انجمن اعلام کرد در حالی که بیشتر مراکزی که به آن مراجعه کرده مناسب و قابل ملاحظه بوده است، ولی بعضی از آنها استثنا بوده‌اند.

برخی از این شرکت‌ها یک آشپزخانه بسیار عالی را در خود جا داده‌اند، بعضی دیگر یک باغ بزرگ را روی پشت‌بام خود شامل می‌شود و در دیگر موارد فضاهای لازم برای انجام بازی‌های ویدیویی توسط کارمندان در نظر گرفته شده است. هر کدام از این شرکت‌های فناوری به گونه‌ای سیستم داخلی خود را طراحی کرده‌اند.

در مجموع برای آنکه درک بهتری از این مراکز به دست آید، فهرست «بهترینِ بهترین‌ها» در بین تمام شرکت‌هایی که از آنها دیدن شده آورده شده است. این شرکت‌ها از بین صدها موردی که به دقت بررسی شدند، بهترین فضاها را در اختیار کارمندان خود می‌گذارند.

زیباترین مرکز

۱

۲

شرکت Kickstarter از بزرگترین توسعه‌دهندگان طرح‌های اولیه در عرصه فناوری محسوب می‌شود و یک زیرمجموعه با نام Greenpoint را در اختیار دارد. این شرکت به گونه‌ای طراحی شده است که یک باغ بزرگ روی پشت‌بام، یک راهرو سبز مرکزی، یک کتابخانه قدیمی بزرگ و بسیاری از بخش‌های زیبا و کاربردی دیگر را شامل می‌شود. فضای این شرکت به گونه‌ای طراحی شده است که بسیار از افراد مشهور برای قدم زدن به آنجا می‌روند.

این مرکز یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شرکت‌های NYC محسوب می‌شود و از آن می‌توان به عنوان یکی از بهترین مراکز کار در نیویورک یاد کرد.

جالب‌ترین مرکز

۳

۴

دفاتر مربوط به شرکت Livestream (شرکت فناوری محور که زمینه به اشتراک گذاری ویدئوهای کاربران در فضای مجازی را ممکن می کند.) در شهر بوشویک بسیار جالب طراحی شده‌اند. این شرکت در یک ساختمان قدیمی صنعتی راه‌اندازی شده است و از آن می‌توان به عنوان یک اثر هنری بزرگ یاد کرد. در این شرکت می‌توان تعداد زیادی تابلو نقاشی نصب شده به دیوار از هنرمندان بزرگی چون «باب دیلن» و «ایگی پاپ» را مشاهده کرد. کارمندان در این شرکت برای خود رستوران اختصاصی دارند.

باشکوه‌ترین مرکز

۵

Untitled-1

ممکن است تا کنون نام شرکت Squarespace به گوش شما خورده باشد. این مرکز در زمینه طراحی سایت‌های اینترنتی فعالیت می‌کند و دور از ذهن به نظر نمی‌رسد که طراحی سیستم داخلی شرکت هم زیبا و متفاوت باشد. این شرکت زمان زیادی را صرف می‌کند تا مطمئن شود فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد درست است و اگرچه زمان آغاز به‌کار این شرکت به مارس ۲۰۱۴ برمی‌گردد، ولی کارمندان تا مارس ۲۰۱۶ منتظر ماندند تا وارد دفتر مرکزی شوند و هم‌اکنون می‌توان گفت این انتظار دو ساله به جا بوده است.

خلاقانه‌ترین مرکز

۷

۸

مرکز Etsy (کمپانی آنلاین فعال در زمینه معماری و تامین تزئینات دکوری خاص و وینتیج) یکی از زیرمجموعه‌های شرکت Brooklyn محسوب می‌شود و انرژی خلاقانه و هنری که در بخش‌های مختلف آن مشاهده میشود توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند. این نگاه خلاقانه مهم‌ترین نکته‌ای است که نام شرکت مذکور در لیست بهترین مراکز جا دارد. یکی از دفاتر ویژه این شرکت موسوم به Dumbo فضای بسیار بزرگی را شامل می‌شود که حدود ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند. اگرچه این دفتر وسعت زیادی دارد، ولی در همه بخش‌های خود فضاهای روشن و رنگارنگ را شامل می‌شود و به طور کاملا مشخص با آیتم‌های موجود در فروشگاه‌های Etsy سازگار است.

راحت‌ترین مرکز

۹

۱۰

شرکت Yotpo (پلتفرم آنلاین که خدمات مفیدی را در مزینه تحلیل و بازاریابی در اختیار کسب و کارهای آنلاین قرار می دهد) از مدتی پیش دفتر مرکزی خود را تغییر داد و در آخرین بازدیدها مشخص شد این دفتر یکی از بهترین، آرام‌ترین و راحت‌ترین فضاها را در اختیار کارمندان خود می‌گذارد. فضای جدید شرکت مذکور بسیار راحت‌تر طراحی شده است،‌ در هر نقطه از آن سرگرمی‌های مختلف وجود دارد، و به واسطه امکانات خود بسیار آسایش‌بخش است. کارمندان شرکت روی صندلی‌های ابری نرم کار می‌کنند و این نخستین باری است که دیده می‌شود یک شرکت چنین یفضایی را در اختیار کارمندان خود بگذارد. برخی کارمندان حتی روی صندلی‌های کار می‌کنند که به صورت خودکار بدن آنها را ماساژ می‌دهد.

مرکزی با بهترین چشم‌انداز

۱۱

۱۲

دفتر مرکزی شرکت MediaMath (مرکزی که خدمات تحلیل و آماری را در قالب مشاوره های حرفه ای در اختیار فعالان بازار کار قرار می دهد) در طبقات ۴۴، ۴۵ و ۴۶ در مرکز تجارت جهانی واقع شده است و کل دفتر پنجره‌هایی را شامل می‌شود که از کف تا سقف امتداد یافته‌اند. بر این اساس می‌توان گفت تمام افرادی که در شرکت مذکور کار می‌کنند یک چشم‌انداز بسیار زیبا در اختیار دارند که گردشگران برای تماشای شهر با این چشم‌انداز می‌بایست هزینه زیاد را پرداخت کند. البته باید توجه داشت تمام میز و صندلی‌های مخصوص کارمندان در این شرکت بسیار راحت و باآسایش طراحی شده است.

مرکزی با بهترین آشپزخانه

۱۳

۱۴

بسیاری از شرکت‌هایی که از آنها بازدید شد آشپزخانه‌هایی را شامل می‌شود که آنها را می‌تواند در رستوران‌های بزرگ و مشهور مشاهده کرد. با این وجود شاید به جرات بتوان گفت آشپزخانه Betterment (مرکز مشاوره ای مطرح برای انواع سرمایه گذاری) زیباترین، کامل‌ترین و بهترین نمونه در این زمینه محسوب می‌شود. این آشپزخانه به گونه‌ای طراحی شده است که همه کارمندان در سه طبقه مختلف به راحتی به آن دسترسی دارند. هر زمان که ماموران شرکت NYC به صورت موقت به این شرکت سر زدند، سرآشپز اصلی در حال پخت یک قضای ویژه بود و همین مسئله باعث شد  Betterment در لیست بهترین شرکت‌ها قرار بگیرد.

سرگرم‌کننده‌ترین مرکز

۱۶

۱۷

در بخش جالب‌ترین شرکت‌ها، برخی مراکز ابزارهای سرگرمی را در اختیار کارمندان خود قرار می‌دادند. با این وجود می‌توان گفت هیچ مرکزی به اندازه Stack Overflow (بزرگترین پلتفرم آنلاین ویژه برنامه نویسان تا بتوانند تجربیات، آموزه ها و دانش خود را به اشتراک بگذارند) به فکر سرگرم‌ کردند کارمندان خود نیست و انواع ابزارهای مورد نیاز که به نظرتان برسد را در این زمینه ارایه می‌کند. در این شرکت دسترسی به انواع بازی‌های آنلاین، میزهای پینگ پنگ، فضای اختصاصی مخصوص بازی ویدیویی PS4 FIFA، و یک گروه از سرآشپزهای حرفه‌ای برای سرو ناهار و شامل مشاهده می‌شود.

چشمگیرترین مرکز

۱۸

۱۹

دفاتر شرکت Yelp (این سرویس دیدگاه‌های (Reviews) دیگران در مورد کسب و کارهای محلی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها و… را پردازش و در اختیار کاربران دیگر قرار می‌دهد. همچنین، این شرکت به مدیران کسب و کارها روش برخورد و با دیدگاه‌های آنلاین و روش‌های پاسخ به آن‌ها را آموزش می‌دهد.) بسیار چشمگیر است، زیرا دنیای قدیمی را با ابزارهای فناورانه جدید به خوبی ادغام کرده است. بخش لابی در محل ورودی دفتر مرکزی این شرکت طلاکاری شده است و اتاق‌هایی که کارمندان در آن مستقر هستند تزیین زیبا دارد و در هر نقطه از شرکت یک بخش ویژه برای سرو انواع نوشیدنی در نظر گرفته شده است که موسیقی ملایم هم در آن پخش می‌شود.

جالب‌ترین مرکز با بهترین سابقه

۲۰

۲۱

شرکت Wink (این شرکت در هوشمند سازی منازل اعتبار خوبی برای خود فراهم کرده است.) پس از آنکه مجبور شد دفتر مرکزی خود را از شهر سوهو جابه‌جا کند، تحقیقات و بررسی‌های گسترده را برای انتخاب محل جدید آغاز کرد. این اتفاق زمان زیادی را به خود اختصاص داد و سرانجام مدیران شرکت یک کاراژ جدید را پیدا کردند تا آن را به عنوان خانه جدید انتخاب کنند. این فضای جدید از محل اولیه زیباتر و بهتر ساخته شده است و رضایت کارمندان را جلب می‌کند.

مرکزی با بهترین استفاده از محیط

۲۲

۲۳

زمانی که شرکت Undertone (کمپانی فعال در تبلیغات آنلاین) مدیران آن تاکید زیادی بر استفاده بهینه از فضای داخلی داشتند و در این جریان خود را مجبور کرده بودند در هر بخش و طبقه یک پاسیو خصوصی روشن را در اختیار بگیرند. با این وجود آنچه که هم‌اکنون در قالب دفتر مرکزی شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد یک فضای کاربردی بدون پاسیو در طبقه هشتم یک آسمان‌خراش در خیابان مدیسون است. همین مسئله باعث شد مدیران ساختمان به جای پاسیو، از فضاهای داخلی به بهترین شکل استفاده کنند و گیاهان مورد علاقه خود را در نقاط مختلف شرکت به کار بگیرند.

مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار