تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۴۱۲۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخلیه و بارگیری 10 میلیون تن غله از بندر امام خمینی
طی10 ماهه سال جاری بیش از 10 میلیون تن انواع غله در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت:طی10 ماهه سال جاری بیش از 10 میلیون تن انواع غله در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد.

ابوطالب گرایلو در خصوص این خبر گفت:طی10 ماه سال جاری بیش از 10 میلیون تن انواع غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شد.

وی با بیان رشد چهار درصدی تخلیه این گروه کالایی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اظهار داشت:این میزان کالا با 158 فروند کشتی پهن پیکر حمل شده که با هماهنگی و نظارت کامل کارشناسان این اداره کل و مشارکت نیروهای عملیاتی بخش خصوصی در حداقل زمان ممکن تخلیه شد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان آمادگی و توان بالای عملیاتی این مجتمع بزرگ بندری، گفت:با مدیریت صحیح نیروهای عملیاتی و استفاده از به کارگیری کامل توان تجهیزاتی، یک میلیون و 423 هزار تن غله در دیماه سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) تخلیه شده و همچنین تخلیه همزمان هشت فروند کشتی حامل غلات رکوردی بیش از 69 هزار تن در یک روز کاری به ثبت رسید.

گرایلو با اشاره به نزدیکی این مجتمع بزرگ بندری به شهرهای بزرگ کشور و مراکز مصرف و دسترسی به راه های مواصلاتی مناسب، ادامه داد:این مزیت موجب شده حدود 50 درصد از حجم تخلیه و بارگیری کالاها در این مجتمع بزرگ بندری، مختص به غلات باشد که به این ترتیب نقش مهم و اساسی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) را در تخلیه و توزیع کالاهای اساسی کشــــــور برجسته می کند.

بندر خلیج فارس بخشی از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با کاربری عمدتاً نفتی و فرآورده های آن است که دهانه ورودی آن به عرض مفید 100 متر می باشد و شناورهایی با ظرفیت حداکثر 12 هزار تن می توانند در حوضچه آن تردد کنند.

این بندر با اولویت جذب شرکت های سرمایه گذار که با هدف استفاده بیشتر از بازار سوخت رسانی در منطقه و بهره گیری از امکان سوخت رسانی، صادرات، ترانزیت و سوآپ فرآورده های نفتی و پتروشیمی به کشورهای همسایه ایجاد شده و از سال 83 مورد استفاده قرارگرفته است.

بندر خلیج فارس از 320هکتار وسعت و مخازنی به ظرفیت 330 هزار متر مکعب بهره مند است که 9 پست اسکله به طول بیش از 1200 متر به عمق متوسط 7.5 متر در آن مستقر است.

در پسکرانه این بندر، زمین هایی به وسعت بیش از 40 هکتار به منظور ایجاد مخازنی با حجم افزون بر یک میلیون و 500 هزار متر مکعب و احداث یک پالایشگاه کوچک در حال آماده سازی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار