تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۱۴۱۲۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس فراکسیون ورزش عنوان کرد:
اختصاص بودجه کلان به ورزش در برنامه ششم توسعه
رییس فراکسیون ورزش مجلس گفت: بودجه وسیع و کلانی برای ورزش در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است
رییس فراکسیون ورزش مجلس گفت: بودجه وسیع و کلانی برای ورزش در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است.

محمدرضا تابش در نشست هم اندیشی جامعه ورزش که شب گذشته (چهارشنبه) در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: باید نسل جوان را درک کنیم؛ این نسل بالنده، مومن، وطن پرست و ایران دوست است و نسلی است که هویت خود را از انقلاب اسلامی پیدا کرده است. به این نسل باید حرمت بگذاریم و باید بستر آگاهی، شغل و ازدواج آن ها را فراهم کنیم.

وی در ادامه با بیان این که ما قانون گذار و ناظر بر اجرای قانون هستیم، گفت: بودجه ای که به مجلس می آید حداکثر سه درصد قابل تغییر است ولی ما توانسته ایم بیشتر از این، در این زمینه دخالت داشته باشیم. قانون تربیت بدنی و ورزش تقریبا مربوط به 50 سال قبل است که در جلسه هفته گذشته هیات دولت، لایحه جدید تشکیلات و وظایف وزارت ورزش و جوانان به تصویب هیات دولت رسید که در آینده نزدیک نیز به مجلس می آید. بخشی از تنگناها از نظر نیروی انسانی، حقوق و مزایا و مسوولیت های متناسب با تحولات روز، در این لایحه پیش بینی شده است .

رییس فراکسیون ورزش مجلس خطاب به یوسفی، عضو خوزستانی این فراکسیون، عنوان کرد: از شما می خواهم طی فرصتی که برای ارائه پیشنهادهای مان به کمیسیون مربوطه داریم، موارد لازم را ارائه دهید تا ان شاءالله آن ها را در لایحه ای که در مجلس بررسی خواهد شد، لحاظ کنیم.

وی با اشاره به اقداماتی که در خوزستان قرار است به انجام برسد، گفت: در اینجا قرار است پیست سوارکاری، مانژ سوارکاری و مجتمع پرش اسب احداث شود. همچنین من در خصوص ورزش بانوان به استاندار خوزستان سفارش کردم که در این زمینه اهتمام داشته باشد که خود وی نیز گفت شاید ضعف هایی بوده باشد ولی حتما جبران می کنم.

تابش افزود: به هر حال بانوان هر جا از عرصه برای ابراز وجودشان فراهم شده، به خوبی درخشیده اند. مطمئن هستم که اگر موانع حضور شرعی بانوان نیز برداشته شود می توانند افتخارآفرینی کنند و چرخه مدال آوری ایران را بسیار بالا ببرند که این نیز جزو برنامه های راهبردی است که هم ما در فراکسیون مجلس ورزش و هم وزیر ورزش و جوانان دنبال می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شاهکار ما در برنامه، اختصاص 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده است که کل مبلغ یک هزار و 441 میلیارد تومان است و متن را هم به صورتی نوشته ایم که این پول به استان ها برسد.

رییس فراکسیون ورزش مجلس بیان کرد: دولت مکلف است که 27 صدم درصد از کل 9 درصد مالیات ارزش افزوده را به توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، بخش بانوان و زیرساخت های ورزش و به ویژه حوزه جانبازان و معلولان اختصاص دهد.

وی گفت: همچنین 100 درصد درآمدهای حاصل از اجرای این بند صرف توسعه ورزش می شود که برای استان ها اختصاص داده خواهد شد و در بودجه سنواتی نیز باید پیش بینی شود که این اعتبار فقط در استان ها هزینه می شود.

تابش بیان کرد: از مبلغ یک هزار و 441 میلیارد تومان که در بودجه دنبال کردیم، 757 میلیارد تومان آن، به صورت مستقیم به استان ها داده می شود و 684 میلیارد تومان آن در اختیار وزارت خانه قرار می گیرد. همچنین 25 درصد، صرف امور اجرایی در استان ها می شود و 20 درصد از تملک دارایی نیز در اختیار شرکت توسعه قرار می گیرد که بازهم باید در استان ها هزینه شود؛ بنابراین هم بودجه هیات های ورزشی و هم بودجه عمرانی به نحو قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

وی افزود: همچنین 20 درصد از این اعتبارات برای ازدواج و اشتغال جوانان صرف می شود، ضمن این که از مالیات واردات سیگار نیز تقریبا 30 درصد به وزارت ورزش و جوانان اختصاص پیدا می کند که 700 تا 750 میلیارد تومان به ورزش اختصاص داده می شود که با آن مبلغ قبلی، بودجه وسیع و کلانی برای ورزش در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است.

رییس فراکسیون ورزش مجلس گفت: همچنین برای جذب خیرین و کارخانجات اعلام کردیم، هر پولی که در ورزش صرف کنند، جزو هزینه های شان محسوب می شود و از مالیات معاف می شوند. حتی اگر به تیم ها نیز کمک کنند این موضوع شامل حال آن ها می شود هر چند که این مشوقی نبود و بسیاری از کارخانجات و واحدهای صنعتی حاضر به کمک به تیم ها نبودند.

وی با قدردانی از نمایندگانی که به تفسیر موارد ذکره شده اهتمام داشتند، گفت: استان خوزستان نماد استقامت برای کشور و مهد تمدن بالنده ایرانی است. این استان در عرصه ورزش نیز افتخارات بسیار زیادی داشته است و اکنون سه تیم لیگ برتری، دو تیم دسته یکی و یک تیم زیر گروه در فوتبال دارد، ضمن این که شخصیت های ارزشمندی چون دهداری، شاهرخی، ایرانپاک، ویسی، عبدولی و غلام حسین و پرویز مظلومی از این استان هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار