تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۴۱۳۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر هیات سوارکاری خوزستان :
در بخش استقامت اسب می توانیم در دنیا مطرح باشیم
-دبیر هیات سوارکاری خوزستان گفت: با توجه به شرایط اسب های عرب خوزستان می توانیم در بخش استقامت در جهان مطرح باشیم.

حشمت حسن زاده پهارشنبه شب در نشست هم اندیشی جامعه ورزش خوزستان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان اظهار کرد: خوزستان با چهار هزار و پانصد راس اسب زادگاه اسب اصیل عرب بوده که از این تعداد یک هزار راس بومی وسه هزار و 500 راس دامدار می باشند.
دبیر هیات سوارکاری خوزستان وجود اسب در استان را یک فرصت سرمایه گذاری دانست وعنوان کرد: وجود وپرورش اسب علاوه بر ورزش یک نوع صنعت بوده که باعث درآمدزایی خوبی می شود.
وی ادامه داد: بی شک در پرتو صنعت پرورش اسب وضعیت اقتصادی خانوارها بالاتر رفته و بسیاری از جوانان هم می توانند با سوارکاری سرگرم شوند.
حسن زاده با اشاره به این که در خوزستان پتانسیل فوق العاده ای در رابطه با اسب عرب وجود دارد افزود: در خوزستان سالانه سه مسابقه کشوری در رده زیبایی، کورس و استقامت برگزار می شود.
وی ادامه داد: در سال های گذشته اسب هایی که از خوزستان به خارج ازکشور برده شد امروز جزء قهرمانان جهان به شمار می آیند.
دبیر هیات سوارکاری خوزستان در ادامه به مشکلات مالی و نبود امکانات مناسب برای سوار کاران اشاره کرد و گفت: اما متاسفانه چون در اهواز میدانی وجود ندارد نمی توانیم مسابقات خود را برگزار کنیم.
وی در پایان گفت: برای احداث یک میدان سوارکاری مناسب نیاز به یک عزم ملی است، قطعا تدارک دیدن چنین میدانی علاوه بر درآمدزایی برای استان، تفریح و نشاط جوانان را نیز به همراه خواهد داشت.


بیماران خاص از مراکز ورزشی و بیمه رایگان بهره مند شوند
رییس هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان نیز دراین نشست خواستار بیمه و استفاده رایگان بیماران خاص از مراکز ورزشی متعلق به دستگاه های اجرایی شد.
کیومرث حاجی زاده اظهار کرد: در کل استان یک جامعه 30 هزار نفری را تحت حمایت داریم که 500 نفری آن به صورت حرفه ای ورزش می کنند.
رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان با اشاره به حضور 2 ورزشکار خوزستانی در مسابقات جهانی اسپانیا، افزود: تنها استانی هستیم که توانستیم در طول سال دو میزبانی مسابقات کشوری برگزار کنیم.
وی عنوان کرد: با توجه به این که فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا در جهان مقام پنجم را به خود اختصاص داد کار ما به مراتب سخت و سنگین تر شده است. اگرچه در تامین منابع مالی خود با مشکل مواجه هستیم.
حاجی زاده عنوان کرد: این هیات 6 گروه بیماران هموفیلی، تالاسمی،دیالیز، پیوند عضو، پیوند کلیه و بیماران ام اس را تحت پوشش خود دارد.
وی با اشاره به این که رسالت اصلی مان در بحث توسعه ورزش همگانی، ایجاد نشاط و بالا بردن امید به زندگی در بین بیماران خاص است افزود: هیئت بیماری های خاص و پیوند اعضای استان از ابتدای سال گذشته فعالیت خود را مجددا از ابتدا آغاز کرد. این در حالی بود که بسیاری از هیات های شهرستانی تعطیل شده بودند.
رییس هیات بیماری های خاص و پیوند اعضا خوزستان گفت: کار کردن در هیئت بیماران خاص ویژگی های خاص خود را می طلبد و یاری رساندن به قشر آسیب پذیری علاوه بر اجر اخروی بالا، بازخوردی در زندگی روزمره افراد دارد.
وی با اشاره بر اهمیت تشویق افراد درگیر بیماری های خاص گفت: وظیفه ما این است که کاری کنیم تا در میان این بیماران امید به زندگی بالا رفته و شور و نشاط ایجاد شود.

ورزش آبادان از دیرباز سرآمد ورزش کشور بوده است
رییس اداره ورزش و جوانان آبادان نیز دراین نشست گفت: ورزش آبادان به ویژه فوتبال این شهرستان از گذشته تا به امروز سرآمد ورزش کشور است.
پیمان ادیبی افزود: در حال حاضر 16 تیم فوتبال در لیگ های مختلف کشور داریم که نشان از اقتدار فوتبال آبادان است.
رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان پرداخت نشدن دستمزدهای کافی کارکنان را یکی از مشکلات عمده سازمان ورزش در کشور دانست و گفت: بالغ بر 90 درصد از همکاران ما با حقوق زیر یک میلیون و 500 هزار تومان که زیر حد فقر است زندگی خود را می گذرانند.
وی ادامه داد: هر یک از ورزشکاران پس از قهرمانی و افتخارآفرینی مورد قدردانی قرار می گیرند در حالی که از همکارانمان در اداره ورزش و جوانان غافل هستیم.
ادیبی عنوان کرد: با توجه به بند 10 ماده 68 که به استان های مرزی 30 درصد فوق‌العاده تعلق می گیرد انتظار می رود این میزان به 50 درصد افزایش یابد.
وی تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان آبادان دو سال پیاپی به عنوان اداره نمونه استان معرفی می شود و این موضوع مرهون تلاش و زحمات بی وقفه همکارانم در شهرستان است.
رییس اداره ورزش و جوانان آبادان با بیان این که ورزش با زندگی و فرهنگ آبادانی ها آمیخته شده افزود: ورزش آبادان در سال های اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته و استعدادهای درخشانی به جامعه ورزش کشور معرفی کرده است.
وی در پایان گفت: توجه به ورزش های همگانی و بانوان جزء اهداف و برنامه های مدنظرمان بوده و همچنین به رشته هایی همچون بسکتبال، کشتی و والیبال نگاه ویژه ای داریم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار