تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۳۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام طباطبایی:
خیرین در عرصه وقف سلامت، کمتر ورود کرده‌اند
امر وقف بطور کلی برای تعداد زیادی از بیماران مخصوصاً در بخش بیماران سرطانی علیرغم استفاده از بیمه سلامت و تخفیفات بسیار خوب، می تواند راهگشا و موثر باشد
حجت الاسلام طباطبایی: خیرین در عرصه وقف سلامت، کمتر ورود کرده‌اندخوزنیوز: نخستین همایش حمایت طلبی اجتماعی در راستای پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط با تمرکز بر سرطان با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد طباطبایی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، جمعی از خیرین، اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه و مدیران در محل تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با تأکید بر اینکه سنت حسنه وقف از زمان های دور در جامعه اسلامی رواج داشته، گفت: وقف یکی از سنت های اسلامی و غیر اسلامی است که می تواند نقش بسیار موثری در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، پزشکی و غیره ایفا کند.

وی با اشاره به اهمیت وقف در طول تاریخ افزود: در کشور ما بعد از اصلاحات ارضی، ضربه بزرگی به موقوفات در سراسر کشور وارد شد.

مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با بیان اینکه یکی از موارد و نیات وقف، بیماران بستری در بیمارستان ها بوده است، به هزینه های بالای درمان سرطان اشاره کرد و گفت: امر وقف بطور کلی برای تعداد زیادی از بیماران مخصوصاً در بخش بیماران سرطانی علیرغم استفاده از بیمه سلامت و تخفیفات بسیار خوب، می تواند راهگشا و موثر باشد و این موضوع ایجاب می‌کند که همه اقشار جامعه، بیماران سرطانی را همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته وقف بیشتر انجام می‌شده و اکنون نسبت به آن کم لطفی شده است، بیان داشت: بیمارستان فیروزآبادی در شهر ری و همچنین بیمارستانهای زیادی در کشور و حتی استان خوزستان از جمله موقوفاتی بودند که در گذشته انجام شده است، اما امروزه به جهت وجود مسائل اقتصادی شاید فردی نتواند وقف داشته باشد، در این زمان خیرین باید بصورت وقف مشارکتی و گروهی عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در ادامه با بیان اینکه زمانی حضور خیرین مدرسه‌ساز نیاز بود و امروزه در بسیاری از مناطق احتیاجی به احداث مدرسه وجود ندارد و ممکن است تنها در برخی مناطق نیاز به مدرسه داشته باشیم. همچنین هرچند در برخی روستاها هنوز مسجدی وجود ندارد اما در مناطق شهری به جز مناطق تازه احداث‌شده، دیگر نیازی به ساخت مسجد نداریم، گفت: متاسفانه امروز در این راستا در بخش سلامت کمتر ورود شده است.

وی با اعلام آمادگی در خصوص همراهی خیرین بخش سلامت، بیان داشت: امیدواریم با مساعدت و همکاری دکتر ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این زمینه قدم های بهتری برداریم، چرا که معتقد هستیم این کار شدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به اقدامات نظام مافی در خوزستان گفت: نظام مافی اراضی بسیاری را در خوزستان وقف کرد و دانشگاه علوم پزشکی باید در زمینه دغدغه‌ها و اقداماتی که وی داشته کار کند. اقدامات نظام مافی نشانگر وجود دغدغه وقف در حوزه سلامت از زمان‌های گذشته در خوزستان است و امید است بتوان این راه را ادامه داد اما نیاز به یک عزم جدی در این زمینه وجود دارد که به تنهایی از عهده اداره‌ کل امور خیریه و جامعه پزشکان برنمی‌آید.

مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ورود وقف به حوزه سلامت و درمان را نیازمند فرهنگ سازی شایسته از سوی نهادهای مختلف به ویژه صدا و سیما دانست و گفت: در این زمینه نیازمند کار ویژه، یکپارچه و وحدت مسئولین هستیم و از مسئولین استان نیز انتظار می رود بصورت همه جانبه سازمان اوقاف را حمایت کنند.
:
:
:
آخرین اخبار