تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۴۱۳۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال 94 بیش از 3میلیارد تومان در هزینه های درمانی بیماران سرطانی تخفیف داده است
مسئول بيماريهاي خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي اهواز: در استان خوزستان به ترتيب سرطان سينه، پوست و كولوركتال در زنان و سرطان پوست، كولوركتال و لوسمي در مردان شايع ترين سرطانها مي باشد و از نظر جنسيتي 51 درصد مبتلايان به سرطان را زنان و 49 درصد را مردان تشكيل مي دهند
دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال 94 بیش از 3میلیارد تومان در هزینه های درمانی بیماران سرطانی تخفیف داده استخوزنیوز: نخستین همایش حمایت طلبی اجتماعی در راستای پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط با تمرکز بر سرطان با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد طباطبایی مدیر کل امور اوقاف استان خوزستان، خیرین، جمعی از اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه و مدیران در محل تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر خجسته حسینی نژاد مسئول بیماریهای خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دراین همایش با اشاره به آماری در خصوص مبتلایان به بیماری سرطان گفت: سرطان در ایران پس از بیماری های قلبی و عروقی و حوادث  جاده ای سومین عامل مرگ میر در کشور می باشد، در ایران سالانه بین 75 تا 85 هزار مورد جدید سرطان ثبت می گردد و سالانه بیش از 30هزار نفر بر اثر این بیماری  فوت می شوند.

وی تصریح کرد: در استان خوزستان به ترتیب سرطان سینه، پوست و کولورکتال در زنان و سرطان پوست، کولورکتال و لوسمی در مردان شایع ترین سرطانها می باشد و از نظر جنسیتی 51 درصد مبتلایان به سرطان را زنان و 49 درصد را مردان تشکیل می دهند.

حسینی نژاد اصول کنترل سرطان را شامل پیشگیری، تشخیص زودرس، درمان به موقع، مراقبت از بیماران سرطانی، ثبت موارد سرطان و انجام پژوهش دانست و گفت: استان خوزستان بعلت پتانسیل بالای علمی و بهره مندی از نیروهای فوق تخصصی خون و آنکولوژی، پذیرای بیمارانی از استان های همجوار مانند ایلام، بوشهر، لرستان و چهارمحال بختیاری و همچنین کشور عراق می باشد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 94 بیش از سه میلیارد تومان در هزینه های درمانی بیماران سرطانی تخفیف داده است.

حسینی نژاد اذعان داشت: مراکز درمانی اهواز به پیشرفته ترین دستگاه های مورد نیاز برای درمان بیماران سرطانی مجهز می باشند ولی متاسفانه بعلت محدودیت و کمبود تخت شیمی درمانی و تعداد فزاینده ی بیماران، لیست انتظار طولانی جهت این امر ایجاد شده است.

وی باین کرد: در حال حاضر بیمارستان های دانشگاهی استان خوزستان دارای 286 تخت آنکولوژی و هماتولوژی است و 18 تخت بستری مختص پیوند مغز استخوان می باشد.

مسئول بیماریهای خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: در واقع  تعداد تخت بستری بیماری های سرطان  0.07 تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت بوده و این گواه سرانه بسیار پایین تخت آنکولوژی در استان می باشد که عمدتاً در مرکز آموزشی درمانی شفا اهواز متمرکز گردیده است.

وی افزود: در همین راستا ساخت پروژه مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شفا اهواز با ظرفیت 18 تخت پیوند مطابق آخرین استانداردهای روز از دو سال پیش شروع شد که در 25 دی ماه سال جاری توسط وزیر بهداشت افتتاح شد و قطعا" افتتاح مرکز پیوند مغز استخوان تحولی مهم در زمینه فراهم ساختن امکان انجام این پیوند برای درمان برخی بیماران سرطانی را فراهم خواهد نمود.

حسینی نژاد راه اندازی مرکز جامع سرطان در مرکز استان با تمام تجهیزات، تهیه دستگاهPET scan  بخش هسته ای جهت تشخیص سرطان، تأمین منابع مالی جهت داروهای بیماران سرپایی سرطان، تامین منابع مالی برای کمک جهت توسعه و تجهیز مراکز موجود بیماران سرطانی از جمله برنامه های بخش درمان در این راستا عنوان نمود که در حال پیگیری و اقدام می باشند..

مسئول بیماریهای خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان ساخت همراه سرا جهت همراهان بیماران سرطانی و کمک مالی جهت تکمیل و تجهیز مراکز غربالگری سرطان در شهرستان ها را از دیگر اقدامات مدنظر این بخش عنوان نمود.
:
:
:
آخرین اخبار