تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۱۳۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی فقیه در خوزستان:
تالاب شادگان و هورالعظیم منبع عظیم ثروت در ایران و خاورمیانه هستند
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دو تالاب شادگان و هورالعظیم نه تنها در داخل استان و کشور بلکه در منطقه خاورمیانه می‌توانند منبع عظیم ثروت باشند.

 آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری در همایش روز جهانی تالاب‌ها اظهار کرد: تالاب‌های هورالعظیم و شادگان از سرمایه‌های ملی و عظیم کشور هستند که انتظار می‌رود از آنها استفاده بهینه و به نفع ملت شود.

وی تصریح کرد: اگر مدیران و مسئولان از طریق طرح‌های بزرگ به دنبال فراهم کردن شرایط اشتغال برای بیکاران هستند به‌طور حتم باید صدها میلیارد در طرح‌های اشتغال‌زایی هزینه شود که به دلیل وضعیت اقتصادی کشور اجرای طرح‌های اشتغال امکان‌پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به رقابت کشورها به‌منظور سرمایه‌گذاری در کشور خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود جذب سرمایه گذاران خارجی یا داخلی در بحث  احیای تالاب‌ها با جدیت دنبال شود.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به برخی اخبار ضد و نقیض در مورد تالاب‌ها که می‌تواند نتایج نامطلوبی در جامعه داشته باشد پیشنهاد کرد: یک مرکز تحقیقاتی قوی در خصوص بحث تالاب‌های هورالعظیم و شادگان راه‌اندازی شود و از طریق این مراکز واقعیت تالاب‌ها را رصد کنیم.

وی با تاکید بر تاثیر اقتصادی تالاب‌های هورالعظیم و شادگان در زندگی مردم در گذشته توضیح داد: ساکنان اطراف تالاب‌ها در گذشته به شیوه‌های مختلف و از طریق گاومیش‌داری، صید و پرورش ماهی، صید طیور و حتی از نی‌های تالاب برای گذران معیشت خود استفاده می‌کردند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی نیاز به زمینه‌سازی در بخش اقتصاد مقاومتی هستیم تاکید کرد: دو تالاب شادگان و هورالعظیم نه تنها در داخل استان و کشور بلکه در منطقه خاورمیانه می‌توانند منبع عظیم ثروت باشند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار