تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۴۱۳۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری جشن ۸۰ سالگیِِ پل سفید در روز ۱۴ بهمن/تصاویر
جشن سالروز ۸۰ سالگی پل سفید بر روی همین پل برگزار می‌شود و گل آرایی، آزین بندی و نورافشانی پل سفید انجام می شود .
تصاویر: نسترن نادری اصل
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به حرکت این کشتی تفریحی گفت: برای روزهای ۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه حرکت کشتی را در نظر گرفتیم و یک اتفاق دیگر در روستای سراخیه به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها رخ می‌دهد که به‌دلیل موقعیت تالاب نمایشگاه صنایع دستی و مجموعه‌ای از برنامه‌های آیین‌های محلی مربوط به آب را به عنوان میراث ناملموس ارائه می‌کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به حرکت کشتی از خرمشهر تا اهواز گفت: طول زمان سفر از خرمشهر تا اهواز را بین ۳ ساعت تا ۳ و نیم ساعت پیش بینی کرده‌اند که چاشنی برنامه‌های هنری و غذا نیز برای مردم دارند. کشتی با ظرفیت اولیه ۶۰ نفره ساخته می‌شود و قابلیت ارتقا تا ۱۰۰ نفر را نیز دارند.
نشان با اشاره به اینکه پل سفید نماد اهواز است، گفت: پنجشنبه ۱۴ بهمن سالروز ۸۰ سالگی پل سفید است و جشنی یه همین مناسبت بر روی همین پل برگزار می‌شود و گل آرایی، آزین بندی و نورافشانی پل سفید را انجام می‌دهیم.
وی افزود: در جشن پل سفید به طور نمادین حرکت یک درشکه را به یاد روزهای اول احداث و بهره برداری پل سفید و مجموعه‌ای از اسب سواران و دوندگان، به صورت کلی حضور هیئت‌های دو و میدانی، سوارکاری و دوچرخه سواری را خواهیم داشت.

:
:
:
آخرین اخبار