تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۴۱۳۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزییات سفر معاون اول رییس جمهوری به خوزستان؛
بازدید و افتتاح یک از پروژه از طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان و ایلام
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به منظور افتتاح چندین پروژه مهم اقتصادی و بررسی مسایل خوزستان روز دوشنبه هفته جاری (18 بهمن) به این استان سفر می‌کند
 استاندار خوزستان گفت: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به منظور افتتاح چندین پروژه مهم اقتصادی و بررسی مسایل خوزستان روز دوشنبه هفته جاری (18 بهمن) به این استان سفر می‌کند.

غلامرضا شریعتی در این باره اظهار کرد: در دهه مبارک فجر اسحاق جهانگیری در سفری 2 روزه برای بررسی مسایل و مشکلات استان و افتتاح چندین پروژه‌ مهم به خوزستان سفر می کند.

وی افزود: معاون اول رییس جمهوری روز دوشنبه (18 بهمن 95) وارد فرودگاه آبادان می‌شود که پس از استقبال رسمی، از شروع عملیات پالایشگاه جدید نفت آبادان دیدن می‌کند.

استاندار خوزستان توضیح داد: فایناس این پالایشگاه با چینی‌ها تمام شده و آماده کلنگ زنی و آغاز عملیات است؛ همچنین سه میلیارد دلار هزینه این پروژه است و تاکنون 1.3 میلیارد دلار آن تامین شده و 1.7 میلیارد نیز به زودی تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: در ادامه این سفر با حضور جهانگیری کشتی کاتاماران در کشتی سازی اروندان به آب انداخته می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهوری در همان روز به سمت ماهشهر حرکت می‌کند و در آنجا کارخانه روغن سازی خلیج فارس را در سایت بندر امام خمینی(ره) افتتاح می‌کند اظهار کرد: این کارخانه با پنج هزار تن تولید، و از بزرگترین کارخانه‌های تولید روغن در خاورمیانه،متعلق به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه دراین کارخانه حدود چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده توضیح داد: در این کارخانه دانه‌های وارداتی روغن، تبدیل به روغن و سپس از همان مکان صادر می‌ شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: معاون اول رئیس جمهوری در این سفر سپس پتروشیمی تخت جمشید و پتروشیمی کارون را افتتاح و پس از آن عازم اهواز می شود و در نشستی پیرامون طرح 550 هزار هکتاری، ریزگردها و مساله وضعیت آب و فاضلاب خوزستان شرکت می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه جهانگیری در دومین روز سفر خود به خوزستان در روز سه شنبه، ابتدا به بهبهان می رود گفت: در این روز نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان که 2 واحد گازی آن با 362 مگاوات برق آماده بهره برداری است را افتتاح می کند.

شریعتی بیان کرد: معاون اول رئیس جمهوری در ادامه به صورت ویدیو کنفرانس سه مرکز پست برق فوق توزیع فشار قوی خوزستان به ارزش یک هزار و 130 میلیارد ریال را افتتاح می‌ کند و نیروگاه 75 مگاواتی برق آبی سد مارون (نیروگاه دوم) بهبهان در برنامه گنجانده شده که در صورت آماده بودن در فهرست افتتاح آورده می‌شود.

وی گفت: جهانگیری در ادامه در سفر به شهرستان اندیکا 2 پروژه آب روستایی، که به 60 روستا آبرسانی می‌کند را افتتاح می‌کند. این پروژه به نمایندگی از 10 پروژه آبرسانی روستایی که 160 روستا با جمعیت صد هزار نفر را آبرسانی می‌کند افتتاح می‌شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس جمهوری سپس در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان در اهواز شرکت و پس از آن عازم تهران می شود.

وی با اشاره به برنامه های حاشیه‌ای این سفر گفت:در طول سفر جهانگیری یکی از طرح‌های 550 هزار هکتاری افتتاح می‌شود و از یکی از کانون‌های مهم ریزگردهای خوزستان نیز از نزدیک دیدن می‌کند.

شریعتی با اشاره به سه پروژه قابل افتتاح در دزفول اظهار کرد: کارخانه تولید کمپوست قارچ دزفول و کارخانه 750 تنی روغن این شهرستان آماده بهره برداری است و کارخانه نورد فولاد دزفول که قرار بود هفتم بهمن آماده شود بخش نورد گرم آن به دلیل دیر آمدن ایتالیایی‌ها به خاطر تعطیلات ژانویه 23 بهمن آماده می‌شود اما از آنجا که چند روز پس از سفر معاون اول رییس جمهوری آماده می‌شود در سفرهای بعدی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: قرار است پروژه‌های فولاد شادگان، فولاد دزفول، قارچ دزفول، روغن سازی دزفول، ورزشگاه سرپوشیده فولاد خوزستان، آلومینیوم سازی مسجدسلیمان، استخر سرپوشیده بین‌المللی ملی حفاری، طرح آماک، فولاد کاوه خرمشهر، فاز چهارم نیروگاه گازی ماهشهر در سفر مجدد مقامات عالی رتبه کشور به خوزستان در اسفند آینده به بهره برداری برسد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار