تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۴۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرآلکس فرگوسن، علیرضا منصوریان و پاس گل به عربستان
فوتبال ایران کماکان پر از اتفاقات ناب، غافلگیری و البته هیجان های لحظه ای است. دو اتفاقی که بیشترین نگاه ها را به خودشان معطوف کردند را باهم بازخوانی کنیم.
  فوتبال ایران کماکان پر از اتفاقات ناب، غافلگیری و البته هیجان های لحظه ای است. دو اتفاقی که  بیشترین نگاه ها را به خودشان معطوف کردند را باهم بازخوانی کنیم:

یک- انگار باید هوا سرد می شد تا موتور تیم استقلال روشن شود. آنها سومین پیروزی سه گله شان را در یک کولاک واقعی برای صعود به رتبه سوم جدول لیگ برتر جشن گرفتند. مسابقه در فضایی که بیشتر به رمان های روسی شبیه بود شروع شد. 

علی قربانی، مجتبی حق دوست و امید نورافکن سه گلزن آبی ها یکبار دیگر به فوتبال ایران یادآوری کردند که اگر به جوان ها اعتماد کنیم در دراز مدت برنده ایم. استقلال علیرضا منصوریان در یک بازی بی حرف و حدیث ماشین سازی تبریز را آنچنان شکست داد که فرهاد کاظمی سرمربی تیم رقیب اعتراف کرد:« امروز بدترین روز تاریخ ورزشی من بود. ما هیچی نداشتیم که از آن حرف بزنم و بخواهم از عملکرد تیم دفاع کنم».

حالا به نظر می رسد استقلال احیا شده است. هواداران این تیم اعتماد به نفس شان را باز یافته اند و با جسارت بیشتری برای دیدار پیش رو مقابل پرسپولیس کُری می خوانند. بخشی از این هواداران که امروز به تیم جوان منصوریان می نازند، 9 گل در سه دیدار را به رخ حریفان می کشند، درخشش امید نورافکن را جشن می گیرند و ... همان ها هستند که تا چند هفته پیش علیرضا منصوریان را «هو» می کردند، می گفتند او اهل «شو» است، می نوشتند که موفقیتش در «نفت تهران» حاصل اتفاقات بوده و شایسته نشستن روی نیمکت استقلال نیست. هیات مدیریت باشگاه را بی کیفیت، نالایق و ... لقب دادند. اما امروز خودشان را در قاب منصوریان و استقلال باطروات جا می دهند.

از سرآلکس فرگوسن جمله ای نقل می کنند که علیرضا منصوریان حق دارد این روزها آن را رو به برخی تکرار کند: « کسانی که در روز شکست پشت ما نیستند، حق ندارند در روز پیروزی کنار ما باشند. اگر هنگام شکست ها و مساوی ها نمی توانید از تیمتان حمایت کنید پس هنگام پیروزی ها هم حمایت نکنید».

این جانمایه هواداری دمدمی مزاج، کم حوصله و عجول در فوتبال ماست. فقط هم مختص استقلالی ها نیست. در فوتبال ما مرز میان «حیا کن و رها کن» و « مربی فهیم و فکور» از مویی باریک تر است و آن وقت «پیشرفت» فوتبال را انتظار داریم.
سرآلکس فرگوسن، علیرضا منصوریان و پاس گل به عربستان
دو- «پنجره زمستانی نقل و انتقالات» تا دو سه ماه ییش یک ترکیب لوکس خارجی بود! پنجره؟ فوتبال؟! اما حالا به لطف سوءمدیریت های مرسوم به یک ترکیب پیش پا افتاده تبدیل شده است. تا دیروز استقلال قربانی اش بود و حالا تراکتورسازی و حتی ممکن است پرسپولیس. 

صدها و شاید هم هزاران نفر از هواداران منتسب به استقلال به پیج رسمی الهلال عربستان رفته اند و با زبان های انگلیسی، عربی و فارسی خواستار پیگیری آنها براى محرومیت پرسپولیس شده اند!! 

گاهی از این همه تناقض در رفتار هواداران فوتبال شگفت زده می شوم. اینکه دم از وطن پرستی و «جان من فدای خاک پاک میهینم» بزنیم و بعد از «عربستانی» ها بخواهیم یک تیم ایرانی را محروم کنند از طرف هواداران هر تیمی صورت بگیرد گناهی است که به آب زمزم هم نمی توان آن را شست. البته ساده ترین کار این است که بگوییم اینها هوادار استقلال نیستند. تماشاگرنما هستند! اصلاً چطور است انکار کنیم ایرانی هستند؟ اینطور آبرومندتر نیست؟!
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار