تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۴۱۴۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح 6 پروژه بهداشتی و درمانی مرکز بهداشت شرق اهواز
با ایجاد و استقرار 120 پایگاه سلامت و 72 مرکز بهداشت شهری، امکان خدمات دهی به حاشیه شهر ها توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ایجاد شد
خوزنیوز: مراسم افتتاح همزمان 6 پروژه بهداشتی و درمانی تابعه مرکز بهداشت شرق اهواز شامل مرکز خدمات سلامت شهری شماره یک، مرکز خدمات سلامت شهری شماره 5، مرکز خدمات سلامت شهری شماره 8، آموزشگاه بهورزی، مرکز پیشه وری و مرکز طب کار با حضور آیت الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز، جواد کاظم نسب الباجی و علی ساری نمایندگان مردم شهرهای اهواز، سید خلف موسوی شهردار اهواز، علی خدادادی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، شکرالله سلمان زاده معاون بهداشتی دانشگاه در سالن اجتماعات این مرکز برگزار گردید.

به گزارش خوزنیوز؛ خدادادی در این مراسم با گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار و هم چنین سالگرد عملیات والفجر مقدماتی و یاد شهدا گفت: در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به سر می بریم، انقلابی که به دلیل وجود وجه تمایزات زیادی به عنوان پدیده قرن بیستم شناخته شد.

وی تصریح کرد: خدامحوری، گرایش دینی و خاستگاه عاشورایی بارزترین ویژگیهای انقلاب اسلامی بوده است که سبب تمایز آن با سایر انقلاب هایی که امپریالیستی، کمونیستی و وابسته به شرق بودند، شد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اصالت انقلاب اسلامی را از دیگر ویژگی ها و وجه تمایز این انقلاب با سایر انقلاب ها بر شمرد و اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی مردمی بود که وابسته به هیچ قدرت، توده و حزبی نبوده است.

خدادادی گفت: مردمی دارای پیشینه تاریخی زیاد و به دلیل خواسته هایی که بعد از انقلاب مشروطه شکل گرفته بود، پایه و اساس این انقلاب را ایجاد کردند.

وی رهبری انقلاب را از دیگر ویژگی بارز این انقلاب دانست و اظهار کرد: قاطعیت امام راحل (ره) به عنوان طراح و مجری انقلاب و ایجاد فضایی معنوی، سبب تمایز بیشتر این انقلاب شده بود.

خدادادی مهم ترین دستآورد این انقلاب را استکبار ستیزی، استقلال طلبی و آزادی خواهی عنوان کرد و گفت: این انقلاب به راستی انقلاب پا برهنگان است که به دنبال رفع محرومیت شکل گرفت و همچنین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز تأکیدات بسیاری بر این دستآوردها داشتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: در حوزه سلامت پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، با تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بحث طرح تحول نظام سلامت شکل گرفت و با همکاری همه ارگان های نظام اسلامی رویکرد جدیدی در حوزه سلامت ایجاد شد.

وی تصریح کرد: نتیجه این رویکرد علاوه بر تحولات حوزه درمان، با تحول در حوزه بهداشت، توجه ویژه ای به حاشینه نشینی به عنوان یکی از معضلات استان خوزستان به عنوان دومین استان شناخته شده در این خصوص شد و در این راستا با ایجاد و استقرار 120 پایگاه سلامت و 72 مرکز بهداشت شهری، امکان خدمات دهی به حاشیه شهر ها توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ایجاد شد.

خدادادی اذعان داشت: بدین صورت به حاشیه شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان آسیبی جدی مطرح شده بود که بر سایر مشکلات موجود اثر هم افزایی داشت، بیش از پیش توجه شود.

وی بیان کرد: امیدواریم با حمایت های نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شاهد رفع مشکلات عدیده استان خوزستان باشیم تا بدین صورت حداقل نیازهای مردم استان خوزستان که بر حوزه سلامت نیز تأثیر دارد یعنی هوای سالم و آب سالم شرایط بهینه ای پیدا کند که قطعاً در این صورت در سلامت جامعه نیز تأثیر مثبت خواهد داشت و ما شاهد کاهش بیماریهای غیرواگیر از جمله سرطان که متأسفانه در استان خوزستان شیوع بالایی دارد، باشیم.
:
:
:
آخرین اخبار