تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۴۱۵۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاظم زاده عطوفی:
کارگاههای دانش افزایی اساتید باعث توسعه اخلاق و رفتار سالم در جامعه می شود
طبق آیین نامه ارتقاء، اساتید باید در حوزه فعالیت های فرهنگی خود امتیازاتی را کسب کنند
کارگاههای دانش افزایی اساتید باعث توسعه اخلاق و رفتار سالم در جامعه می شودخوزنیوز: کارگاه اخلاق علمی حرفه ای اسلامی توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در راستای دانش افزایی اساتید آغاز بکار کرد و تا 18 بهمن ماه ادامه پیدا خواهد نمود.

به گزارش خوزنیوز؛ مهرداد کاظم زاده عطوفی روانشناس بالینی از دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در این کارگاه مبانی اخلاق حرفه ای را مرور کرده و در واقع با توجه به رویکردهای روان شناختی و ساخت و شکل گیری رفتار، به این موضوع فکر می کنیم که چرا مفاهیم اخلاقی که دانش آن را همه در سطح جامعه دارند به صورت رفتار اخلاقی، محدود دیده می شود و علیرغم اینکه هر کسی دستورالعمل، قوانین و بایدها و نبایدهای خاصی در ذهن خود دارد ولی این بایدها و نبایدها در مقام رفتار تغییر کرده و به عبارتی تبدیل به رفتار نمی شود.

کاظم زاده عظوفی خاطرنشان کرد: در واقع در این کارگاه فاصله بین دانش اخلاقی و رفتار اخلاقی بررسی می شود تا دریابیم که وظیفه هر کدام از ما در جامعه چیست و چکار باید کرد تا اجتماع به سمت رفتارهای اخلاقی پیش برود.

وی به خروجی و برآیند این گونه دوره ها اشاره کرد و گفت: بنا به تجربه شخصی که در دانشگاه های مختلفی در حال تدریس هستم، این کارگاه ها عمدتا با استقبال روبرو شده است چرا که جنس کارگاه مفهومی و شناختی است و کارهای عملی در این کارگاه ها انجام می شود و نهایتا اساتید به سمت خوداندیشی پیش می روند.

مهرداد کاظم زاده عطوفی بیان داشت: طبق آیین نامه ارتقاء، اساتید باید در حوزه فعالیت های فرهنگی خود امتیازاتی را کسب کنند که طبیعتا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بحث برگزاری کارگاه های هم اندیشی و دانش افزایی اساتید، امتیازی را به اعضای شرکت کننده خواهد داد که در جهت ارتقاء آنان تاثیر مثبت دارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با پیگیری این مفاهیم در حوزه های دانشگاهی بتوان موضوع اخلاق و ساخت رفتار سالم را توسعه داد و در واقع تغییرات را از بافت فرهیخته به سطح جامعه انتقال داد.
:
:
:
آخرین اخبار