تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۴۱۵۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان خبر داد:
جذب 400 کودک عشایری بازمانده از تحصیل در خوزستان
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان از برگزاری همایش بزرگ بازگشت به تحصیل بیش از 400 دانش‌آموز عشایری استان با متفاوت‌ترین الگوی کوچ نسبت به همه اقوام ایران، فردا سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه خبر داد
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان از برگزاری همایش بزرگ بازگشت به تحصیل بیش از 400 دانش‌آموز عشایری استان با متفاوت‌ترین الگوی کوچ نسبت به همه اقوام ایران، فردا سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه خبر داد.

حمید قنبری با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای یکی از اولویت‌های 20 گانه سند توسعه آموزش و پرورش خوزستان طی یکی، دو سال گذشته، بیش از 400 دانش‌آموز محروم از تحصیل در استان که به مراکز آموزشی دسترسی نداشتند، جذب سیستم تعلیم و تربیت شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به این اقدام، فردا سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه همایش بزرگی در منطقه فکه (منطقه عملیاتی فتح‌المبین) با حضور این دانش‌آموزان و والدین آن‌ها برگزار می‌شود. این دانش‌آموزان از استان‌های همدان، لرستان، ایلام و کرمانشاه به خوزستان کوچ می‌کنند و طی سالیان متمادی در بی‌سوادی مطلق بودند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان افزود: در یکی دو سال اخیر، بیش از 400 نفر از آن‌ها در مدارس عشایری منطقه فکه جذب شدند و امسال نیز 20 معلم عشایری به همدان اعزام شد تا در کنار این دانش‌اموزان روند آموزش را ادامه دهند.

قنبری با بیان اینکه شرایط کوچ این خانوارهای عشایری با همه اقوام ایران متفاوت است، گفت: این خانوارها اوایل آذر یا اواخر آبان از همدان به خوزستان کوچ می‌کنند و اوایل اسفندماه دوباره به سکونت‌گاه‌های ییلاقی خود برمی‌گردند، اما با برنامه‌ریزی انجام‌شده سعی کردیم این خلأ زمانی کوچ آن‌ها را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: این برنامه در راستای انسداد مبادی بی‌سوادی و جذب دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در بازه سنی 6 تا 11 سال، به‌عنوان یکی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش خوزستان اجرا شده است و برای دیگر بازماندگان از تحصیل نیز قرار است از طریق نهضت سوادآموزی اقدام شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار