تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۴۱۶۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح کتابخانه عمومی شهید آوینی در منطقه مرزی غرب کرخه
همزمان با ششمین روز دهه مبارک فجر، کتابخانه عمومی شهید آوینی شهر فتح‌المبین در منطقه مرزی غرب کرخه با حضور مسؤولان شهرستان به بهره‌برداری رسید
خوزنیوز: همزمان با ششمین روز دهه مبارک فجر، کتابخانه عمومی شهید آوینی شهر فتح‌المبین در منطقه مرزی غرب کرخه با حضور مسؤولان شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خوزنیوز؛ این سومین کتابخانه ای است که با همراهی مسئولین شهرستان با مساحتی بالغ بر 450 متر مربع و زیربنای بالغ بر 220 متر مربع از سال 93 از منابع مالی تملک و دارای آغاز شده و امروز در ششمین روز از دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می رسد.

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به مقام معظم رهبری(دامه الظله العالی) و مردم  بزرگ،شریف و فهیم ایران اسلامی و همچنین مردم خوب و انقلابی و صبور شهرستان شوش اظهار کرد: امروز در کنار هم جمع شده ایم تا در این ایام میمون هدیه نظام اسلامی را به مردم شریف این منطقه تقدیم کنیم و بزرگداشت بهمن ماه از شعایر الله است و اجر الهی دارد.

سپهر افزود: این است که مقام معظم رهبری می فرمایند «بزرگداشت ایام الله انقلاب اسلامی از لحاظ اجر و مزد و تاثیر کمتر از بزرگداشت شعایر الله در دوران پیامبر اسلام نیست بنابراین همه مسئولیم برای آبرومند برگزار کردن مناسبت های انقلاب اسلامی و قدر دان بودن این شجره طیبه اسلامی را تلاش کنیم.» ایشان با نگاهی به گذشته دوران پس از انقلاب و عدم وجود امکانات و عدالت در مناطق محروم ایران به ویژه منطقه فتح المبین اشاره کردند: امام خمینی (ره ) با بنیان گذاری این انقلاب که برپایه دین مبین اسلام و عدالت بود موجب شد تا امکانات و منابع در همه ی ایران اسلامی توزیع گردد که بحمدالله امروز می بینیم در نقاط دور دست نظام و ایران اسلامی امکانات خوبی فراهم شده است از جمله آن ساخت این کتابخانه که از هدیه های این نظام به مردم منطقه به شمار می رود.

حجت الاسلام سپهر اشاره کرد: یکی از مهمترین ابزار توسعه فکری، فرهنگی و اجتماعی به عقیده همه صاحب نظران علوم،بحث کتابخوانی را جزء اصول اولیه توسعه پایدار قلمداد می کنند. به میزان بالارفتن میزان مطالعه و خواندن و ایجاد بستر های زیرساختی در حوزه فرهنگ بخصوص کتاب و کتابخوانی،بزه ها و مشکلات اجتماعی نیز کاهش می یابد به همین جهت نیز باید جامعه را با هماهنگی با سیستم آموزشی کشور و با همکاری خانواده ها و رسانه های ملی و علمای علوم دینی و انسانی به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهیم تا به یک جامعه مدنی و ایده آل برسیم. و براساس همین موضوع است که مقام معظم رهبری یکی از دغدغه های خود را موضوع کتابخوانی در کشور ابراز می کند و مشخصا سازمان ها و نهاد های مسئول را به این مهم تشویق می کند چرا که نظام به دنبال پیشرفت و عدالت و توسعه کشور است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان عنوان کرد: عملیات اجرایی این کتابخانه که سومین کتابخانه ای است که در دوره مدیریتی اینجانب و با همراهی فرماندار محترم و مسئولین شهرستان در حال بهره برداری است، با مساحتی بالغ بر 450 متر مربع و زیربنای بالغ بر 220 متر مربع از سال 93 از منابع مالی تملک و دارای آغاز شده و امروز در ششمین روز از دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می رسد.

وی ادامه داد: بخش‌های مختلف این کتابخانه دارای بخش های مختلفی شامل بخش مخزن، کودک، کافی‌نت، سالن مطالعه خواهران و برادران است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه کل اعتبارات این پروژه به همراه تجهیزات جانبی بیش از دو میلیارد ریال بوده است خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیارد از این اعتبارات از محل کمک‌ تملک و دارایی و منابع دو درصد نفت، و800 میلیون ریال نیز از محل بنیاد علمی و آموزشی قلم‌چی صرف تکمیل این پروژه شده است.

سپهر با اشاره به ضرورت افزایش سرانه مطالعه در مناطق محروم یادآور شد: خیرین در اقدامی تحسین‌برانگیز دهها جلد کتاب را به کتابخانه شهید آوینی شهر فتح‌المبین شوش هدیه کردند که ان شاء الله پس از افتتاح این کتابخانه منابع و کتاب از سوی نهاد کشور به این کتابخانه ارسال خواهد شد.

در ادامه نجاتی فرماندار شهرستان شوش اضافه کرد: به حمدالله مسئولین کتابخانه های عمومی در سطح استان و شهرستان از فعالین حوزه فرهنگ هستند و این موضوع سبب شد در دوره مدیریتی و اداره شهرستان سه باب کتابخانه راه انداری ویکی دیگر در تا پایان سال در شهر میاندوآب شوش به بهره برداری برسد.

فرماندار شهرستان شوش افزود: شهرستان شوش با دارا بود صبغه و سابقه فرهنگی و تاریخی غنی و با ثبت جهانی آثار خود و اصالت فرهنگی مردم در دوران مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس باید در حوزه توسعه زیر ساخت های فرهنگی بیش از سایر مناطق دیگر پیش گام باشد.

وی ابراز نمود: تصویب این مبالغ در بودجه شهرستان و اختصاص دادن آن به کتاب و کتاخوانی بر پایه همین روند بوده است با اینکه از آن فضای استاندارد و آرمانی دور هستیم اما در تلاش خواهیم بود با مدیریت استان این مهم را به نتیجه برسانیم.

 شهر فتح‌المبین از توابع شهرستان شوش است که در منطقه مرزی غرب کرخه قرار دارد؛ نزدیکی به یادمان شهدای فتح‌المبین، وجود جاذبه‌های طبیعی و ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی باعث شاخص شدن این منطقه نسبت به سایر مناطق شده است.
:
:
:
آخرین اخبار