تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۴۱۶۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
حفظ آثار دفاع مقدس برای ما بعنوان یک امر ارزشی مهم می باشد
دکتر ایدنی در این جلسه با اشاره بر ضرورت امر حفظ آثار دفاع مقدس گفت: همه ما در زمینه حفظ آثار جنگ تحمیلی دارای نگرانی و دغدغه هستیم زیرا که بخشی از میراث و فرهنگ ما می باشد
حفظ آثار دفاع مقدس برای ما بعنوان یک امر ارزشی مهم می باشدخوزنیوز: جلسه مشترک دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در خصوص تفاهم نامه منعقده در جهت مستندسازی نقش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در هشت سال دفاع مقدس، با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، سردار علی پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و دیگر اعضای کارگروه در دفتر رئیس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر ایدنی در این جلسه با اشاره بر ضرورت امر حفظ آثار دفاع مقدس گفت: همه ما در زمینه حفظ آثار جنگ تحمیلی دارای نگرانی و دغدغه هستیم زیرا که بخشی از میراث و فرهنگ ما می باشد.

وی  با بیان اینکه آثار جنگ دارای دو بخش محسوس و نامحسوس می باشد، بیان داشت: حفظ هر دو بخش آثار دفاع مقدس برای ما بعنوان یک امر ارزشی مهم است و برای جهانیان و جامعه بشری نیز از این لحاظ که در مواجه با شرایط مشابه و رجوع به آن میتوانند الگویی دریافت کنند نیز حائز اهمیت می باشد.

در ادامه سردار علی پور با تقدیر از اقدامات منظم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جهت تفاهم نامه منعقده، اظهار داشت: از 37 دستگاه طرف قرارداد با بنیاد حفظ آثار، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جزء سه دستگاه شاخص و برتر در این زمینه است.

 دکتر موگهی در ادامه جلسه با تشریح روند اجرای کار طبق تفاهم نامه در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، گفت: در دانشگاه کارگروهی با ریاست رئیس دانشگاه، دبیری معاون فرهنگی و دانشجویی، عضویت سایر معاونین و کارشناسانی مربوطه جهت تسریع و نظم در اجرای روند کار طی تفاهم نامه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه حدود یکسال از انعقاد این تفاهم نامه گذشته است و دانشگاه توانست بخوبی امورات مربوطه را اجرایی کند، اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در زیر مجموعه کارگروه خاص کمیته های تخصصی تحت عنوان، کمیته آموزش، کمیته پژوهش و کمیته بهداشت و درمان در معاونت ها تشکیل شده است.

موگهی خاطرنشان کرد: کاکنان دانشگاه با این دید که کار در این زمینه یک وظیفه ملی و دینی است و دینی است که بر عهده دارند با دلسوزی و نه طبق وظیفه ای اداری کار میکنند.

گفتنی است در پایان جلسه مصوب شد معاون آموزشی سرفصل های جدید و مرتبط با حوزه پزشکی برای واحد دفاع مقدس تهیه و به وزارتخانه پیشنهاد دهد، تهیه اسکنرهای صنعتی و نیروی انسانی در جهت تسریع در امر جمع آوری مستندات توسط دانشگاه انجام شود و همچنین بنیاد حفظ آثار با اداره سپاه پاسداران جهت پررنگتر و بارزتر کردن نقش بیمارستان های صحرایی در انتقال ارزش های دفاتع مقدس به جوانان، اقدام کنند.
:
:
:
آخرین اخبار