تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۴۱۶۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح 4 خانه بهداشت در شهرستان دشت آزادگان در دهه فجر
خوزنیوز: عماد شرفی مدیر شبکه بهداشت و درمان دشت آزادگان گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، 4 خانه بهداشت با حضور مهندس ساعدی نماینده مردم شهرستان های دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی، مهندس سماک معاون فرماندار بخشدار مرکزی، مهندس عبیات رئیس مرکز بهداشت و جمعی از مسئولین ادارات و نهادها افتتاح شد.

به گزار خوزنیوز؛ شرفی با اشاره به اینکه خانه بهداشت روستای آلبوعفری شمالی به بصورت نمادین از خانه بهداشت های جلیزی صالح، جلالیه و شریعتی افتتاح شد، گفت: این خانه بهداشت با زیربنای 120 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 850 میلیون ریال از اعتبارات دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز احداث شده است.

وی تصریح کرد: آموزش بهداشت عمومی به خانواده های روستایی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، ارائه دارو، مکمل، مراقبت های مادر و کودک، مراقبت های دوران بارداری و مشاوره و غربالگری نوزادان، بخشی از خدماتی است که توسط خانه بهداشت به روستائیان ارائه می دهد.

شرفی گفت: این خانه بهداشت روستایی با هزینه ای بالغ بر 860 میلیون ریال تجهیز و راه اندازی شد.

 سپس مهندس عبیات رئیس مرکز بهداشت در حاشیه این مراسم گفت: امروز علاوه  بر افتتاح خانه بهداشت آلبوعفری، سامانه هوشمند سیب و سامانه هوشمند زنجیره سرد نیز افتتاح خواهد می شود.

عبیات بیان داشت: سامانه سیب یک سامانه یکپارچه بهداشت است و در این سامانه اطلاعات بهداشتی و درمانی شهرستان و یا روستا، اطلاعات مربوط به خانوارها و نوع خدمات بهداشتی مورد نیاز آنها در مراکز و یا پایگاه های سلامت ثبت می شود.
:
:
:
آخرین اخبار