تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۴۱۸۳۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر نیرو: رطوبت و ریزگردها عامل قطعی برق
معاون وزیر نیرو گفت: به دلیل اثرات نامطلوب ریزگردها و تاثیر آنها بر شبکه و رطوبت ایجاد شده شرایط خاصی به وجود آمد که باعث قطع برق شهرهای خوزستان شد
معاون وزیر نیرو گفت: به دلیل اثرات نامطلوب ریزگردها و تاثیر آنها بر شبکه و رطوبت ایجاد شده شرایط خاصی به وجود آمد که باعث قطع برق شهرهای خوزستان شد.

هوشنگ فلاحتیان عصر امروز در جلسه ستاد بحران استان خوزستان اظهار کرد: به دلیل اثرات نامطلوب ریزگردها و تاثیر آنها بر شبکه، شرایط خاصی به وجود آمد و از آنجا که عمده تاسیسات برق در فضای باز ایجاده شده اند، اگر قرار باشد ریزگردها بر روی تاسیسات با ولتاژهای بالا تاثیر نگذارد، این نکته قابل ذکر است که خطوط  نیازمندعایق هستند.

وی افزود: اگر کوچک‌ترین خدشه ای به تاسیسات وارد شود، خطوط از مدار خارج خواهند شد. در شرایط گرد و غبار چند هفته گذشته، خاک قابل توجهی روی مقره ها نشست و لایه ای نسبتا ضخیم از خاک که با افزایش رطوبت و ایجاد تقطیر، این گرد و خاک به گل تبدیل شد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه انتقال برق در خوزستان داریم، عنوان کرد: آنچه که صنعت برق باید انجام دهد این است که خارج از نرم ها باید به صورت مرتب این تأسیسات را شستشو دهیم هرچند که شستشوی زیاد هم این تأسیسات را فرسوده می کند.

فلاحتیان تصریح کرد: ۱۵ روز پیش تمام ایستگاه های محدوده اهواز را شستشو دادیم و نشستن ریزگردها روی مقره ها باعث قطعی برق پست ها شد و اگر فرمان ادامه کار بدون شستشو صادر شود آن وقت پست برق منفجر می شود. مشکل ما خطوط انتقالی است که در بیابان ها و اطراف اهواز هستند و شستن آنها خودش قصه ای است.

وی ادامه داد: این مقره هایی که سرامیکی است اگر تبدیل به سیلیکون راور شود عملکرد مناسب تری خواهند داشت هرچند با توجه به گرمای هوای خوزستان بعد از مدتی خشک می شود ولی در بازه زمانی کوتاه مدت بهتر جواب می دهد که عوض کردن این مقره ها را در دستور کار قرار داده ایم.

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: باید روی پست های ۱۳۲ کیلوولت استان سقف احداث و آنها را مسقف کنیم که کار بسیار سخت و خطرناک برای نیروها با هزینه هنگفت است. هر پست جدید را باید به صورت احداث کنیم یعنی سیلندرهای این گونه پست ها در روکش بسیار خنک است و قیمت آن چند برابر پست های معمولی است. پست هایی که اینجا داریم باید همه به این نوع جی آی اس تغییر پیدا کنند که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این کار باید سرمایه گذاری شود.

فلاحتیان عنوان کرد: برق را امسال ۱۱۰ تومان از تولیدکننده بخش خصوصی می خریم و در خوزستان ۱۷ تومان بدون احتساب سوخت می فروشیم. حذف پست های تیاف در خوزستان که بیشترین حجم این نوع پست هم در همین استان است را باید به تدریج به پست های دائم تبدیل کنیم. حتمی به نظر می رسد که این پدیده ها ادامه دار است و در صورت قطعی بسیار برق حتما مردم از مسئولان ناراحت می شوند.

وی بیان کرد: در همه نقاط دنیا وقتی بیمارستانی را می سازند یک دیزل ژنراتور اضطراری هم در آن مستقر می کنند، بنابراین تمامی نقاط حساس خوزستان هم نیاز به دیزل ژنراتور دارند و باید برای همه آنها این وسیله را تأسیس کنند. اگر این نقاط حساس دیزل ژنراتور را دارند و نیاز به تعمیر دارند آن را تعمیر و در صورت نداشتن حتما اعتبارات لازم را از استان برای خرید اختصاص دهند.

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: تا فردا به دلیل مسائل خاص خوزستان در این استان می مانم، شرایط بسیار حساس است و همکاران ما به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

فلاحتیان گفت: ظرفیت تولید برق نیروگاه ها سه برابر نیاز است و فقط بحث موجود ایجاد اشکال در پست ها و شبکه های توزیع برق است. بنا شد ۱۰۰ میلیارد تومان به صنعت برق برای این مشکلات اختصاص داده شود و با همکاری برق منطقه ای خوزستان ۱۵ دستگاه مقر شور به صورت فوری و با ترک تشریفات برای این استان خریداری شود.

وی افزود: برق منطقه ای خوزستان ۱۳۲ میلیارد تومان بدهی بانکی دارند که باید رایزنی برای پرداخت آن را انجام دهیم و در مقابل ۱۸۰ میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی قرار شده وام به آنها بدهند که پیگیری پرداخت هرچه سریعتر آن را انجام می دهیم.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
جناب وزیر آب های که انتقال دادی رو پس بده مشکل حل میشه . اینقدر ننه من غریبم بازی درنیار
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
مسولین باید مث ژاپنی ها خودکشی کنن ازین اتفاقها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
1
کم آبی رو وزیر اصفهانی به خوزستان تحمیل کرده. باعث این همه بدبختی های خوزستان وزرای نیرو در تمام ادوار گذشته تا به حال میباشند.بیشتر اب وبرق کشور در خوزستان و لی وزیر اصفهانی !!!نتیجش این میشه بدبختی خوزستانی ها!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
کوهرنک 1 و 2 و گلاب 1 باعث قطعی برق شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
نمیگن تونلها که آب رو میبره اصفهان با عث ریزگردها شده باعث تشدید خسکسالی شده چرا 6 ماه تونلها رو نمی بیندن ؟
:
:
:
آخرین اخبار