تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۴۱۸۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجاوز پلیس فرانسه به یک جوان سیاه پوست
تظاهرات در حومه شهر پاریس در اعتراض به اقدام پلیس در تجاوز به یک مرد جوان سیاه پوست همچنان ادامه دارد و نیروهای پلیس فرانسه در پی بالا گرفتن درگیری با معترضان در این منطقه به شلیک گاز اشک آور متوسل شدند
تظاهرات در حومه شهر پاریس در اعتراض به اقدام پلیس در تجاوز به یک مرد جوان سیاه پوست همچنان ادامه دارد و نیروهای پلیس فرانسه در پی بالا گرفتن درگیری با معترضان در این منطقه به شلیک گاز اشک آور متوسل شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود 2000 معترض در منطقه بابینیی در حومه شمال شرق پاریس تحت محاصره و حضور سنگین نیروهای پلیس تظاهرات کردند و پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود «پلیس تجاوز می‌کند» و «پلیس مردم بی گناه را می‌کشد» در دست داشتند.

این معترضان همچنین خواهان اجرای عدالت برای جوان سیاه پوست 22 ساله فرانسوی شدند که گفته شده به هنگام بازداشت در تاریخ 2 فوریه در منطقه «اولنه سو بوآ» ازسوی پلیس با باتوم مورد تجاوز جنسی قرار گرفت است.

پلیس اعلام کرد که معترضان از بالای یک پل عابر پیاده اشیاء مختلف را به سوی پلیس پرتاب کردند و چند خودرو به آتش کشیده شد و در حاشیه این اعتراضات پنجره‌های چند واحد تجاری نیز شکسته شد.سخنگوی پلیس پاریس اعلام کرد: چند صد تن از این افراد خشونت طلب و اغتشاش‌گر بودند و اقدامات خشونت آمیز و مخرب مختلفی انجام دادند.

پلیس اعلام کرد اشیاء مختلفی از سوی معترضان به سوی ساختمان‌های دولتی پرتاب شد و 4 خودرو به آتش کشیده شد، دو فروشگاه و یک ایستگاه اتوبوس نیز تخریب شدند و چند سطل زباله آتش زده شد.

پلیس اعلام کرد: نیروهای پلیس مجبور به مداخله برای نحات جان یک جوان از داخل یک خودروی آتش زده شدند اما تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع هرگونه جراحت در این اعتراضات مخابره نشده است.

همچنین دو خودرو رسانه‌ها نیز مورد حمله قرار گرفت که تلفاتی در برنداشت.این تظاهرات با فرا رسیدن شب و پرتاب گاز اشک آور از سوی پلیس پایان یافت.

گزارش شده جوانی که به او تجاوز شده همچنان در بیمارستان بستری است و خانواده‌اش بعد از چندین روز اعتراضات علیه اقدام شرم آور پلیس خواهان آرامش شده‌اند.

همچنین گفته شده که علیه یکی از افسرهای دستگیر کننده این جوان اتهام تجاوز جنسی مطرح شده و همه 4 پلیس شریک در دستگیری او هدف تحقیقات قرار گرفته و از کار معلق شده‌اند.
:
:
:
آخرین اخبار