تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۴۱۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خدادادی مطرح کرد:
پیشنهاد سن ۵۵ سال برای بازنشستگی زنان با ۲۰ سال خدمت با هدف رفع ایرادات مجمع
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طبق نظر مجمع تشخیص مصلحت مصوبه بازنشستگی زنان با ۲۰ سال خدمت برای دولت بار مالی دارد، گفت: برای رفع ایرادات مدنظر مجمع سن ۵۵ سال برای زنان درنظرگرفته شده است
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طبق نظر مجمع تشخیص مصلحت مصوبه بازنشستگی زنان با ۲۰ سال خدمت برای دولت بار مالی دارد، گفت: برای رفع ایرادات مدنظر مجمع سن ۵۵ سال برای زنان درنظرگرفته شده است.

سلمان خدادادی درخصوص ایراد مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه مجلس در برنامه ششم درخصوص بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه خدمت،گفت: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درموضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شده که هر مصوبه ای که به دولت هزینه و بارمالی تحمیل کند قابل قبول نبوده و نباید اجرا نشود، بنابراین مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به این مورد برخی مواد برنامه ششم را مخالف سیاست های اقتصاد مقاومتی دانسته است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه خدمت برای دولت ایجاد هزینه می‌کند، افزود: مجمع بر این باور است که با این مصوبه صندوق های بازنشستگی باید سال های بیشتری به زنان با 20 سال سابقه خدمت حقوق پرداخت کنند چون سن امید به زندگی در میان زنان تا 75 سال افزایش پیدا کرده است. به عنوان مثال فردی که در 40  سالگی بازنشست می‌شود به میزان 35 سال می تواند حقوق دریافت کند که بار مالی بر دولت تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه رییس مجلس، رییس کمیسیون تلفیق و رییس کمیسیون اجتماعی در جلسات مجمع برای بررسی این موضوع حضور داشتند، تصریح کرد: در جلسات مجمع از مصوبه مجلس دراین خصوص دفاع و تاکید شد که مصوبه بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه خدمت در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبری درخصوص خانواده است، البته اعضای مجمع تا حدودی این موضوع را قابل قبول دانستند و مقرر شد برای رفع ایرادات سنی برای این موضوع مشخص گردد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجمع پیشنهاد 60 سالگی را برای بازنشستگی زنان با 20 سال خدمت مطرح کرد، گفت: مجلس پیشنهاد سن 55 سال را مطرح کرد و امیدواریم این میزان سن با 20 سال سابقه خدمت مصوب شود یعنی با درنظرگرفتن سن 55 سالگی می توان ایرادات مد نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام را مرتفع کرد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به شورای نگهبان مصوبه بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه خدمت را مغایر با بند 16 اقتصاد مقاومتی دانست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
آخه این چه پیشنهادیه این که قبلا هم بود چه فرقی کرد؟
:
:
:
آخرین اخبار