تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۴۱۹۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديرعامل برق منطقه اي خوزستان خبرداد:
شستشوي كليه پست ها و خطوط انتقال برق در معرض گرد و غبار تا پايان سال
بروز پدیده گردو خاک به تنهایی مسئله خاصی در شبکه های برق ایجاد نمی کند اما در صورت هم زمان شدن گرد و خاک با مه یا باران مساله بحرانی در شبکه و پستها ایجاد می شود
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با اشاره به راهکارهای پیش بینی شده جهت مقابله با اتفاقات ناشي از گرد و غبار و رطوبت گفت: راهکارهایی وجود دارد که در برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت برنامه ریزی شده اند و در این زمینه تا پایان سال 95 کلیه پست ها و خطوط انتقالی برق که در معرض گردو خاک هستند شستشو خواهند شد.

محمود دشت بزرگ در نشست خبري مشترك با حضور قائم مقام وزارت نيرو كه عصر دوشنبه، 25 بهمن ماه در محل شركت برق منطقه اي خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار كرد: بروز پدیده گردو خاک به تنهایی مسئله خاصی در شبکه های برق ایجاد نمی کند اما در صورت هم زمان شدن گرد و خاک با مه یا باران مساله بحرانی در شبکه و پستها ایجاد می شود.

وی افزود: پدیده گردو غبار به وجود آمده در استان منشا برون مرزی دارد و این گرد و خاک با شرجی شدن هوا مقره ها را دچار آسیب می کند.

دشت بزرگ تصریح کرد: طراحی تجهیزات، تاسیسات و مقره ها بر اساس اقلیم و شرایط آب و هوایی هر منطقه متفاوت است و در این زمینه تجهیزات استان متناسب با شرایط تکنولوژی زمان خود نصب شده اند و هرچه پیش رفته ایم شاهد بهبود شبکه در استان بوده ایم.

وی عنوان كرد: طول شبکه برق خوزستان 8هزارو 700 کیلومتر است که متناسب با شرایط تکنولوژی زمان خود نصب شده اند.

دشت بزرگ افزود: درصدد تدوین استانداردهای جدیدی متناسب با اقلیم استان هستیم زیرا در هیچ جای دنیا این شرایط وجود ندارد و باید خودمان را با شرایط به وجود آمده هماهنگ سازیم تا دیگر شاهد به وجود آمدن مشکلات این چنینی در استان نباشیم.

وي تصریح کرد: در برنامه بلند مدت قرار است در بخشی از پستهای انتقال بنیادی برق که 23پست هستند از کابلهای پوششی سیلیکونی استفاده شود زیرا این نوع کابل آلودگی گریز و در مقابل نشت آب مقاوم است و امیدواریم این مساله تا پیش از تابستان 96 محقق شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان خاطرنشان کرد: هر بار که پدیده گردو خاک به وجود می آید باید مقره های برق شستشو شوند و در این زمینه با تامین بودجه ای که به این بخش اختصاص داده شده 15 دستگاه شستشو خریداری خواهد شد که اين مساله کمک بزرگی به سرعت شست و شو و نگهداری خطوط و پستهای برق استان خواهد کرد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
بهداد
|
UNITED STATES
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
1
از ماست که بر ماست
:
:
:
آخرین اخبار