تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۴۲۰۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازسازی کاروانسرای قدیمی دزفول
کاروانسرای بازار قدیم دزفول نمادی از دوره قاجار می باشد که به همت سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول و اداره میراث فرهنگی در دست مرمت می باشد
کاروانسرای بازار قدیم دزفول نمادی از دوره قاجار می باشد که به همت سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول و اداره میراث فرهنگی در دست مرمت می باشد.

این کاروانسرای زیبا موسوم به کاروانسرای بازار در میان بازار قدیم دزفول خودنمایی می کند و تداعی کننده داد و ستد و تجارت در دوران گذشته است.

این کاروانسرا پشت مسجد مفید دزفول واقع شده و از بناهای اواخر دوره قاجاریه می باشد که توسط آقا شیخ محمدرضا معزی از علمای برجسته استان خوزستان و مورد وثوق مردم و به دستور ایشان ساخته شد.

کاروانسرای بازار قدیم دارای حجره های مختلف و متعددی بود که مورد استفاده تجار و بازاریان قرار داشته و کالاهای خود را در آن انبار می کردند.

مسعود شامدیل مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول گفت:این کاروانسرا به مرور زمان فرسوده شده و در سال های اخیر توسط سازمان نوسازی و بهسازی و با اعتبار شهرداری دزفول و اداره میراث فرهنگی در چند مرحله مرمت گردیده و مرمت آن همچنان ادامه دارد.

در بافت قدیم دزفول با 200 هکتار وسعت بین 200 تا 300 اثر تاریخی وجود دارد.

با مرمت خانه های تاریخی از سوی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول با همکاری میراث فرهنگی مسیر گردشگری زیبایی ویژه گردشگران در بافت قدیم دزفول ایجاد شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار