تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۴۲۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در قالب تفاهم‌نامه مشترک وزارت آموزش و پرورش و کشور؛
اجرا طرح کنترل آسیب‌های اجتماعی در مدارس خوزستان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس خوزستان اجرا می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس خوزستان اجرا می‌شود.

محمد تقی‌زاده در با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مشترکی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: مطابق با اهداف پیش‌بینی شده، تمامی دانش‌آموزان پایه ششم و نهم در محور پیشگیری از اعتیاد و همه دانش آموزان دختر پایه هفتم و پسر پایه هشتم در محور پیشگیری از طلاق و مخاطرات مرتبط با آن آموزش‌های لازم را خواهند دید.

وی درباره این آموزش‌ها، توضیح داد: دانش‌آموزان پایه ششم با مهارت‌های خودآگاهی، تصمیم‌گیری و مهارت دوست یابی آشنا می‌شوند. دانش‌آموزان پایه نهم نیز در زمینه مهارت‌های حل مسأله، جرأت‌مندی و مهارت شناخت رفتارهای پرخطر آموزش‌های لازم را می‌بینند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به آموزش مهارت‌های ویژه دانش‌آموزان پسر پایه هشتم و دختران پایه هفتم، گفت: چهار جلسه آموزشی مهارت‌های خودمراقبتی، شناخت تغییرات دوره بلوغ، عفاف و حجاب و مدیریت هیجانات برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

تقی‌زاده در ادامه افزود: آموزش مهارت‌های تاب‌آوری ویژه دانش‌آموزان خانواده‌های طلاق و در معرض طلاق است که طی دو جلسه مهارت‌های عمومی خودمراقبتی و تاب‌آوری در برابر رویدادهای ناگوار آموزش داده می‌شود؛  در حال حاضر حدود 34 هزار و 637 دانش‌آموز دختر در پایه هفتم، 35 هزار و 838 دانش آموز پسر در پایه هشتم و 76 هزار و 951 دانش‌آموز دختر و پسر در پایه نهم در خوزستان مشغول به تحصیل هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار