تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۴۲۰۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«طبل» ایرانی در جشنواره ایتالیایی
فیلم ایرانی «طبل» در جشنواره بین‌المللی فیلم «لاچنودورو» در کشور ایتالیا به نمایش درمی‌آید.
فیلم سینمایی «طبل» به کارگردانی کیوان کریمی به نمایندگی از سینمای ایران در چهل و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لاچنودورو» در کشور ایتالیا روی پرده می‌رود.

 «طبل» نخستین ساخته بلند سینمایی کیوان کریمی است که در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی بخش "هفته منتقدین" در هفتادوسومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در ایتالیا به نمایش درآمد و مورد استقبال خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و منتقدان سینمایی جهان قرار گرفت.

این فیلم در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، روز ۶ دسامبر ۲۰۱۷ در چهل و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لاچنودورو» در شهر آولینو در کشور ایتالیا به نمایش گذاشته خواهد شد.

جشنواره فیلم «لاچنودورو» فستیوال تاریخی سینمای آولینو با تمرکز بین‌المللی بر موضوعات اجتماعی و تجزیه و تحلیل و کشف استعدادهای جدید در سینما همه ساله در روزهای ۱ تا ۱۲ دسامبر کشور ایتالیا برگزار می‌شود و جایزه «لاچنو» به خالقان‌ مشهور سینما اهدا می‌شود که در مطالعات زیباشناسانه و مسایل اخلاقی تاثیرگذار بوده‌اند.

فیلم «طبل» روایت وکیلی است که مثل همه زندگی و کار می‌کند، در آپارتمانی که هم محل زندگی و هم دفتر کار اوست؛ روزی سرد و بارانی، مردی لنگ، بسته‌ای در دست، نزد وکیل رفته و بدون کلامی، بسته را به او می‌دهد، بسته‌ای که زندگی وکیل را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کیوان کریمی در این فیلم ساختار نوار را هم در طرح اصلی اثر و هم در کنتراست سیاه و سفید، شب و شهر ...اتخاذ کرده است.

این فیلم پیش از این در جشنواره بین‌المللی «فیلم‌های برتر» ۲۰۱۶ اروپایی و جشنواره بین‌المللی فیلم «ناپولی» در کشور ایتالیا به نمایش درآمده و قرار است در شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «حقوق بشر» ژنو در سویس در روزهای ۲۰ تا ۲۹ اسفند ماه امسال (۱۰ تا ۱۹ مارس ۲۰۱۷)) نیز به نمایش درمی‌آید.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار