تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۴۲۱۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یکسال حبس ، مجازات مخلان نظم و آسایش شهروندان
پلیس دزفول در اطلاعیه ای ضمن هشدار در خصوص هر گونه تیراندازی در آئین های شادی و عزا و نزاع های فردی و گروهی اعلام کرد:طبق قانون مخلان نظم ، آرامش و آسایش شهروندان به حبس از سه ماه تا یکسال محکوم می شوند
پلیس دزفول در اطلاعیه ای ضمن هشدار در خصوص هر گونه تیراندازی در آئین های شادی و عزا و نزاع های فردی و گروهی اعلام کرد:طبق قانون مخلان نظم ، آرامش و آسایش شهروندان به حبس از سه ماه تا یکسال محکوم می شوند.

فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول روز چهارشنبه با اعلام هشدارهای پلیسی اعلام کرد:طبق ماده 618 قانون مجازات اسلامی هرکس با هیاهو ، جنجال و حرکات غیرمتعارف و تعرض به افراد موجب اختلال در نظم ، آسایش و آرامش عمومی گردد به حبس سه ماه تا یکسال و یا 74 ضربه شلاق محکوم می شود.

همچنین طبق ماده 183 قانون مجازات اسلامی ،هر فرد که برای ایجاد رعب ، هراس و سلب آزادی و امنیت مردم دست به اسلحه ببرد محارب و مفسد فی الارض می باشد.

فرمانده انتظامی دزفول نیز در تشریح این قوانین گفت:یکی از مباحث غافل مانده در بحث انحرافات اجتماعی مسئله تیراندازی در آئین های جشن و شادی،عزاداری و نزاع های فردی و گروهی است.

سرهنگ علی الهامی افزود:در خصوص این عمل انحرافی عوامل متعددی دخیل هستند که از بطن آداب و رسوم سرچشمه می گیرند ،در حال حاضر هر کشوری جهت اداره خود قوانینی وضع کرده تا نظم بهتری را در جامعه پیاده کند لذا استفاده از اسلحه ومهمات را فقط در اختیار نیروهای انتظامی ، نظامی و برخی افراد خاص دارای مجوز قانونی قرار داده که کشور ما نیز یکی از آنهاست.

در ادامه هشدارهای پلیس دزفول آمده است: طبق قانون نگهداری و استفاده از سلاح سرد جنگی،اسلحه شکاری یا مهمات آن به حبس 91 روز تا 6 ماه یا جزای نقدی از 10 میلیون تا 20 میلیون ریال همراه است.

فردی که اقدام به نگهداری و استفاده از سلاح گرم سبک غیرخودکار ، مهمات یا قطعات موثر آن نماید به حبس از 6ماه تا 2 سال یا جزای نقدی از 20 میلیون تا 80 میلیون ریال محکوم می شود همچنین نگهداری و استفاده از سلاح گرم سبک خودکار ،مهمات و یا قطعات موثر نیز با حبس 2 تا پنج سال همراه است.

فرمانده انتظامی دزفول نسبت به تیراندازی در آئین های شادی و عزا هشدار داد و توصیه کرد افراد با این اقدام سلامت دیگران را به خطر انداخته و خانواده ای را عزادار می کنند که مجازات سختی را به دنبال دارد.

تیراندازی در مجالس شادی و عزا اقدام اشتباهی است که در افکار عمومی نیز مردود است و موجب استرس،اضطراب و آلودگی صوتی برای شهروندان می شود.

رسم غلط تیراندازی در مجالس شادی و عزا در استان خوزستان تاکنون چندین کشته و مصدوم بر جای گذاشته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار