تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۴۲۱۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از مردم تهران به خاطر عدم تحقق وعده‌هایمان شرمنده‌ایم
به عنوان یک اصلاح‌طلب عرض می‌کنم ما چندان مناسبات درونی و دموکراتیک و شکل‌گیری کمیسیون‌های مجلس را نتوانستیم ساماندهی کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به عنوان یک اصلاح‌طلب عرض می‌کنم ما چندان مناسبات درونی و دموکراتیک و شکل‌گیری کمیسیون‌های مجلس را نتوانستیم ساماندهی کنیم.

 مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه (27 بهمن‌ماه 95) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم به دلیل آنکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اولین رئیس مجلس نظام برآمده از انقلاب اسلامی بود، حتماً به مناسبت ویژه‌ای مجلس نکوداشت جهت تجلیل از شخصیت  عظیم‌الشأن آن عزیز از دست رفته از سوی هیأت رئیسه مجلس تدارک دیده شود، زیرا مردم در تشییع باشکوه و با عزت و عظمت جایگاه ایشان را بر همگان ثابت کردند.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات سرنوشت‌سازی اردیبهشت 96 قرار داریم،‌ افزود: برای چندمین بار تکرار می‌کنم نباید سیاست‌ کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری که بیش از 4 ماه است ابلاغ شده، بر زمین بماند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغاتی، ضرورت نقش آفرینی احزاب و تشکل‌های سیاسی و جلوگیری از دخالت نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابعه در جهت‌گیری انتخاباتی، ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در امر شمارش و  اخذ آرا، ضرورت تعریف دقیق مفهوم رجال سیاسی و مذهبی و امثال اینها تاکید کرد.

کواکبیان ادامه داد: دولت باید توجه کند طرح‌های دوفوریتی مجلس ممکن است به بار مالی منجر شود و با ایراد شورای نگهبان مواجه شود و به  انتخابات پیش رو نرسد، لذا خواهش می‌کنم دولت هرچه زودتر قبل از ورود مجلس به بحث بودجه لایحه دوفوریتی برای تحقق سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در موضوع انتخابات ارائه دهد.

وی در بخش دیگری از نطق خود خاطرنشان کرد: در آستانه هفتم اسفند اولین سالگرد برگزاری انتخابات مجلس دهم هستیم، هرچند در انتخابات ما نمایندگان منتخب وعده‌های زیادی به مردم دادیم، بنده به عنوان یک اصلاح‌طلب عرض می‌کنم ما چندان مناسبات درونی و دموکراتیک و شکل‌گیری کمیسیون‌های مجلس را نتوانستیم ساماندهی کنیم، لذا از ملت شریف ایران و مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، به ویژه کسانی که به امثال ما رأی دادند به خاطر عدم تحقق وعده‌ها به ویژه در امر اشتغال و رونق تولید، شرمنده هستم. هرچند بر میثاق با ملت مجدداً تأکید می‌کنیم و یک لحظه سر سوزنی از حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

عضو فراکسیون امید مجلس بر همین اساس اضافه کرد: نمایندگان محترم! طرح گفت‌وگو و تفاهم ملی که ما اصلاح‌طلبان آن را مطرح می‌کنیم چند پایه اساسی دارد که یکی از آنها پذیرش فصل‌الخطاب بودن رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی است و همچنین عدم مصادره امام و رهبری و قانون اساسی و سپاه و بسیج و امثال آقای هاشمی رفسنجانی از سوی یک جناح خاص دیگر پایه‌های ایت تفاهم است.

«در همین جا اینجانب از مقام معظم رهبری درخواست می‌کنم به دفتر خودشان دستور فرمایند زمینه ارتباطات را با اصلاح‌طلبان شناخته‌شده حضرت امام و رهبری و قانون اساسی را بیشتر از قبل فراهم کنند. همچنین ارزش‌ها و معیارهای ارزش‌های دینی و موازین اسلامی در همه زمینه‌ها در روابط بین جریان‌ها و جناح‌ها و احزاب‌ پذیرفته شود که اینجانب هم با همکاری دوستان شاخص‌های مهم آن را پیش نویس کرده‌ایم.»

کواکبیان در ادامه عنوان کرد: در همین جا صحبتی که با روحانی مبارز حجت‌الاسلام مازنی در زادگاه خودشان در روز 22 انجام شده را محکوم می‌کنیم. عده‌ای با تصویر به دار آویخته‌شد محصوران آمدند و مانع از سخنرانی او شدند. علی‌رغم اینکه استاندار، فرماندار و نماینده این منطقه در مجلس موافقت خودشان را اعلام کرده بودند، آیا با چنین روش‌هایی به تفاهم ملی آن هم در آستانه انتخابات شکل می‌گیرد؛‌ آن هم با ماجراجویی‌های غیرمنطقی و جنجال‌آفرینی آقای ترامپ تازه واردشده به عرصه سیاست و ریاست جمهوری آمریکا؟

وی با تشکر از 80 نفر از نمایندگان که در نشست فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس با حضور وزیر امور خارجه، گفت: امیدوارم عزیزان دیگر هم در این بزرگترین فراکسیون تخصصی شرکت کنند تا از ظرفیت دیپلماسی و گروه‌های دوستی و بین‌المجالس جهانی برای اهداف و منویات انقلاب بهره‌مند شویم.

این نماینده در خاتمه گفت: از رئیس محترم مجلس درخواست می‌کنم حداقل یک اتاق سه در چهار (بیشتر نه!) به دفتر بین‌المجالس جهانی اختصاص دهد، چندین بار به معاون بین‌المللی و اجرایی گفته شد، اما نتیجه نگرفتیم که من اینجا تذکر دادم.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار