تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۴۲۱۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس خانه صنعت،‌ معدن و تجارت خوزستان:
دولت خسارت آب و برق به مردم و تولیدکنندگان را جبران کند
رئیس خانه صنعت،‌ معدن و تجارت خوزستان از دولت خواستار جبران خسارت مردم و تولیدکنندگان استان ناشی از قطعی آب و برق اخیر شد
رئیس خانه صنعت،‌ معدن و تجارت خوزستان از دولت خواستار جبران خسارت مردم و تولیدکنندگان استان ناشی از قطعی آب و برق اخیر شد.

بیژن پناهی زاده درباره خسارت‌های وارده به بخش تولید بر اثر قطع برق و آب اظهار کرد:‌ متاسفانه شرایط آب و هوایی خوزستان خود عاملی برای ضربه به تولید استان است که قطعی آب و برق نیز مزید بر علت شده است.

وی افزود: دولت باید به نحو مورد قبولی ضررهای وارده از قطعی برق و آب را به مردم خصوصاً واحدهای تولیدی پرداخت کند.

پناهی زاده تصریح کرد: جالب است که سود بانک‌ها، مالیات و تامین اجتماعی در روزهای تعطیل متوقف نمی‌شود و واحدهای تولیدی باید علاوه بر تحمل خسارت، حقوق پرسنل و عوارض مربوطه را بپردازند که این موضوع دور از انصاف است.

وی درخواست کرد تا 3 درصد عواید حاصل از فروش نفت صرفاً به استان‌های نفتخیز اختصاص یابد تا این اعتبار جهت مقابله با بلایای طبیعی و جبران خسارت ریزگردها و مشکلات خوزستان صرف شود که این موضوع باید با همکاری نمایندگان استان و دیگر استان‌های نفتخیز پیگیری شود.  

پناهی زاده گفت: نباید انتظار حل موضوع را فقط از استانداری خوزستان داشته باشیم زیرا همه مشکلات و حل مسایل نیازمند وضع قوانین و تصویب بودجه آن در مجلس توسط نمایندگان است و نمایندگان مجلس باید به پیگیری جهت تخصیص منابع لازم برای مقابله با بحران‌های خوزستان به ویژه ریزگردها اقدام کنند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته توسط مسئولان استانی و استانداری خوزستان اعلام کرد که مشکلات خوزستان، در استان حل نمی‌شود و باید در سطح فرا استانی آن‌ها را دنبال کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار