تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۴۲۱۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس مرکز بهداشت خوزستان:
مسئولان آثار روانی بحران خوزستان را مدنظر قرار دهند
رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره بحران و مشکلات اخیر استان، نسبت به آثار روانی چنین مشکلاتی بر مردم هشدار داد
رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره بحران و مشکلات اخیر استان، نسبت به آثار روانی چنین مشکلاتی بر مردم هشدار داد.

دکتر شکرالله سلمان زاده ‌با اشاره به بحران اخیر در استان که منجر به قطعی برق و آب سراسری در 11 شهرستان شد، اظهار کرد: ‌این مشکلات هم به بهداشت فردی و هم به بهداشت عمومی می تواند آسیب برساند. با توجه به اینکه بهداشت فردی با دسترسی به آب سالم ارتباط مستقیم دارد، قطعی‌ طولانی مدت آب و عدم امکان شست و شو و استحمام فردی می تواند موجب بروز بیماری های منتقله از آب و غذا و بیماری‌های سیستم گوارش شود.

وی افزود: همچنین قطعی آب به مدت طولانی موجب روی ‌آوردن افراد به منابع غیرمطمئن آبی مانند آب شرب ناسالم می‌شود و از این نظر شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا را افزایش می‌دهد و تهدیدی برای بهداشت عمومی خواهد بود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد:‌ بروز مشکلات اخیر استان در فصل تابستان از جهات دیگر به بهداشت عمومی و فردی می تواند‌ آسیب برساند و موجب گرمازدگی و بروز بیماری‌های سیستم گوارش شود.

سلمان زاده با تاکید بر لزوم مدیریت روانی در زمان بروز بحران عنوان کرد:‌ یکی از وظایف مسئولان این است که در زمان بروز هر بحرانی به مدیریت روانی آن بحران و همدردی و همراهی با مردم بپردازند. آثار روانی بحران اخیر استان نیز در مردم باید مدیریت شود. مسئولان استانی باید مدیریت آثار روانی این مشکلات بر مردم را مدنظر قررا دهند.

وی ادامه داد: ‌ابراز همدردی با مردم و عذرخواهی از مردم در بحران اخیر می تواند موثر باشد اما موضوع مهم تر ارائه راهکارهای عملی برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات و بحران‌هایی است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار