تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۱۴۲۱۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر نیسی: دانشکده بهداشت در حوزه پژوهش غالباً رتبه برتر را کسب کرده و پژوهشگران مطرح در سطح دانشگاه و استان دارد
خوزنیوز: چهارمین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه و اعضای شورای دانشگاه در محل سالن اجتماعات دانشکده پزشکی برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر عبدالکاظم نیسی سرپرست دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص تاریخچه دانشکده بهداشت اظهار داشت: در سال 1356 رشته بهداشت صنعتی در دانشکده تکنولوژی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاًسیس گردید، پس از انقلاب دانشکده مذکور به دانشکده پیراپزشکی تغییر نام یافت و در سال 1357 گروه بهداشت عمومی در آن دانشکده تشکیل گردید و همزمان در اداره کل بهداری خوزستان رشته ای تحت عنوان بهداشت مدارس تشکیل شد که هدف از تأسیس آن تربیت افرادی جهت آموزش بهداشت مدارس تحت عنوان مربی بهداشت بوده است.

وی تصریح کرد: بعد از آن رشته های بهداشت خانواده، مبارزه با بیماریها و بهداشت محیط بعنوان رشته های زیر مجموعه دانشکده پیراپزشکی بوجود آمد و در تیرماه سال 1372 گروه بهداشت از دانشکده پیراپزشکی منفک و تحت عنوان دانشکده بهداشت شروع بکار کرد، سپس در این دانشکده رشته های کارشناسی بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و بهداشت عمومی پذیرش دانشجو داشته اند و در سال 1374 گروه آمار و اپیدمیولوژی نیز به این مجموعه اضافه شد.

نیسی افزود: هم اکنون 13 رشته و 4 مقطع در این دانشکده وجود دارد و همچنین 42 عضو هیئت علمی در این دانشکده ارائه خدمت می کنند.

وی با اشاره به عملکرد دانشکده بهداشت در سال 94، اظهار داشت: در حوزه تحصیلات تکمیلی، تقاضای راه اندازی ۵ رشته کارشناسی ارشد برای رشته های ارگونومی، HSE، مدیریت پسماند، بهداشت محیط دریا و بهره برداری و نگهداری از تأسیسات بهداشتی شهری و یک رشته PhD (مهندسی بهداشت حرفه ای) شد؛ همچنین اصلاح روند اخذ سنوات تحصیلی و تأکید بر ارائه مستندات مکفی و قانع کننده توسط دانشجو برای اخذ سنوات، اصلاح و نظام مند نمودن فرآیند امتحان جامع دانشجویان PhD و سازماندهی نقل و انتقال دانشجویان کارشناسی ارشد در شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده انجام شد.

نیسی بیان داشت: فعال نمودن شورای آموزشی دانشکده، تأکید بر حل مسائل به صورت شورایی و استفاده از خرد جمعی، نظارت بر رعایت دقیق و کامل آیین نامه ها در حوزه آموزش، تقویت و ارتقاء نظم و قانون در حوزه آموزش در حیطه های مختلف که از آن جمله می توان به تشکیل منظم کلاسها، رعایت حداقل سقف کلاس (مصوبه شورای آموزشی دانشکده)، حضور وغیاب دانشجویان، اصلاح روند برگزاری امتحانات و نظارت دقیق بر حسن انجام آنها و تکمیل و به روز نمودن اطلاعات سیستم سما (نظیر دروس ارائه شده، زمان و مکان آنها، تاریخ) از اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزشی توسط دانشکده بهداشت بود.

سرپرست دانشکده بهداشت همکاری مستمر با EDC، همکاری و مشارکت با کارگروه مأموریت ویژه – زیست محیطی، همکاری با معاونت بهداشتی برای انجام غربالگری به موقع سلامت جسمی دانشجویان، تجهیز کامل آزمایشگاه ارگونومی و بخشی از آزمایشگاه حشره شناسی و نظارت کامل بر سیستم شعاع را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست.

وی فعالیت اعضاء هیئت علمی دانشکده را در امور پژوهشی مساعد توصیف کرد و بیان داشت: دانشکده بهداشت در حوزه پژوهش غالباً رتبه برتر را کسب کرده است و پژوهشگران مطرح در سطح دانشگاه و استان دارد.

نیسی در خصوص عملکرد دانشکده بهداشت در حوزه امور فرهنگی و دانشجویی گفت: اعطای وام ضروری، ودیعه مسکن، تحصیلی و برگزاری انتخابات شورای صنفی از جمله اقدامات صورت گرفته می باشد.

سرپرست دانشکده بهداشت در پایان بیان داشت: برگزاری 5 کارگاه مهارتهای زندگی، ارتباط بین فردی و ارتباط مؤثر برای دانشجویان جدیدالورود، ارائه خدمات روانشناسی برای دانشجویانی که افت تحصیلی داشتند و همچنین برگزاری طرح سیمای زندگی از جمله اقدامات صورت گرفته برای دانشجویان آسیب پذیر در دانشکده بهداشت بوده است.
:
:
:
آخرین اخبار