تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۱۴۲۱۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر مقیمی پور:
کسب مجوز سه رشته جدید ارشد در دانشکده داروسازی
کسب مجوز سه رشته جدید کارشناسی ارشد کنترل فرآورده های آرایشی و بهداشتی، کنترل فرآورده های دارویی دریایی و کنترل مواد خوراکی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه آموزش می باشد
کسب مجوز سه رشته جدید ارشد در دانشکده داروسازیخوزنیوز: چهارمین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه و اعضای شورای دانشگاه در محل سالن اجتماعات دانشکده پزشکی برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر اسکندر مقیمی پور رئیس دانشکده داروسازی در این جلسه با اشاره به تاریخچه دانشکده گفت: دانشکده داروسازی اهواز علاوه بر اتکاء به پشتوانه های تاریخی در زمره قدیمی ترین دانشکده های داروسازی کشور است که در سال 1354 ابتدا به صورت  گروه که دانشجویان را با مدرک کارشناسی داروسازی تربیت می کرد بنیان نهاده شد. پس از تغییر مقطع به سطح دکترا در سال 1361 و تفکیک دانشگاه های علوم پزشکی از دانشگاه های وزارت علوم، در سال 1365 و در بحبوحه دفاع مقدس، دانشکده داروسازی اهواز به صورت مستقل تربیت نیروی داروساز در منطقه جنوب غرب کشور را عهده شود.

وی در ادامه به تشریح عملکرد دانشکده پرداخت و بیان داشت: در حیطه آموزشی تعداد گروههای آموزشی از 5 گروه در سال 94 به 6 گروه ارتقاء پیدا کرد و دانشکده دارای 41 عضو هیئت علمی می باشد که از این تعداد 17 عضو هیئت علمی به صورت رسمی و 24 نفر دیگر به صورت تعهدی و طرح مشغول به فعالیت هستند.

مقیمی پور اظهار داشت: تقریباً حضور اعضاء هیئت علمی در دانشکده با استانداردهای طرح "راد" مطابقت دارد، اما در دو سال اخیر دانشکده دارو سازی تعداد 10 عضو هیئت علمی را به دلیل بازنشستگی و پایان تعهد از دست داده است.

وی تصریح کرد: کسب مجوز سه رشته جدید کارشناسی ارشد کنترل فرآورده های آرایشی و بهداشتی، کنترل فرآورده های دارویی دریایی و کنترل مواد خوراکی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه آموزش می باشد.

رئیس دانشکده داروسازی تدوین دروس مجازی، نیازسنجی دوره های مورد نیاز برای ارتقای توانمندی های علمی و فنی با همکاری EDC، تدوین LOG BOOK، پذیرش و ثبت نام دانشجو در سال جدید، بررسی وضعیت سلامت جسمی و روحی دانشجویان جدیدالورود با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی، تجهیز داروخانه مدل و تدوین و بازنگری داروسازی را از دیگر اقداماتی دانست که در حوزه امور آموزشی انجام شده است.

مقیمی پور افزود: از دانشجویان فارغ التحصیل سال ٩٤، چهار نفر در آزمون تخصص پذیرفته شده اند که 3 نفر در رشته فارماسیوتیکس (دونفر دانشگاه علوم پزشکی اهواز و یک نفر دانشگاه علوم پزشکی تهران) و 1 نفر در رشته داروسازی بالینی (دانشگاه علوم پزشکی تهران) قبول شده اند.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشکده در سال 94 و با توجه به ریزش هیئت علمی که سبب کاهش فعالیت های پژوهشی شده است، تعداد پایان نامه های تصویب شده را 71، طرح برشمرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تشکیل شورای فرهنگی دانشکده با عضویت گروهی از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده، برگزاری مسابقات ورزشی و کسب مقام توسط دانشجویان در مسابقات درون دانشگاهی و کشوری و برگزاری جشن ها و مسابقات فرهنگی به مناسبت اعیاد مختلف را از فعالیت های دانشکده داروسازی در حوزه فرهنکی دانست.

رئیس دانشکده داروسازی در پایان عدم ماندگاری اعضای هیئت علمی، کمبود فضای فیزیکی دانشکده علیرغم افزایش تعداد دانشجو و تأسیس رشته های جدید، فرسودگی تاسیسات و ساختمان فعلی دانشکده که باعث بروز مشکلات عدیده ای در فصول مختلف سال گردیده است، عدم تناسب کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص با حجم و نوع وظایف آموزشی و پژوهشی دانشکده، استقرار داروخانه  خصوصی در بیمارستان که منجر به کاهش کیفیت کارآموزی و کارورزی دانشجویان گردیده است و کاهش تعداد نیروهای خدماتی دانشکده به دلیل بازنشستگی و انتقال و عدم جایگزینی را از نقاط ضعف و تهدیدها برشمرد.
:
:
:
آخرین اخبار