تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۴۲۱۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انعقاد 3 تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی آبادان و کوالالامپور
اتاق بازرگانی آبادان با هیات تجاری مالزی و شرکت کره ای در زمینه ساخت دستگاه های خنک کننده، صادرات خرما و کشتی سازی به توافق رسیدند
اتاق بازرگانی آبادان با هیات تجاری مالزی و شرکت کره ای در زمینه ساخت دستگاه های خنک کننده، صادرات خرما و کشتی سازی به توافق رسیدند.

رئیس اتاق بازرگانی آبادان روز چهارشنبه در سفر هیات تجاری کشور مالزی به آبادان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: هدف حضور هیات بازرگانی مالزیایی و شرکت ال ای اس کره جنوبی به استان خوزستان، راه اندازی کارخانه های متعدد در این استان بود و این هیات طی یک هفته گذشته ظرفیت های سرمایه گذاری این استان را مورد بررسی قرار دادند.

مسعود خیاط زاده اظهار داشت: در آبادان تفاهم نامه هایی با شرکت ال ای اس کره ای و کوالالامپور منعقد شد.

وی اظهار داشت: توانمندی ها و ظرفیت های سرمایه گذاری آبادان و محدوده منطقه آزاد اروند برای هیات اتاق بازرگانی کوالالامپور و همچنین شرکت ال ای اس کره جنوبی تبیین و معرفی شد و اکنون آنها آماده همکاری با اتاق بازرگانی آبادان هستند.

خیاط زاده گفت: امیدواریم با تفاهمی که با شرکت ال ای اس کره ای داشتیم، طی یک سال آینده 10 کارخانه در استان خوزستان احداث شود.

رئیس اتاق بازرگانی آبادان گفت: هیات اعزامی اتاق بازرگانی کوالالامپور با سفر یک هفته ای به استان خوزستان به دستاوردهای خوبی دست یافت و تصورات غلطی که از ایران برای آنها منعکس شده بود از بین رفت.

وی تصریح کرد: پیش از این به علت تحریم ها نمی توانستیم مراوده تجاری با کشورهای آسیایی داشته باشیم، اما از این پس تاجران کشورهای خارجی در حوزه هایی چون صنعت پلاستیک، کائوچو و روغن پالم، حوزه نفت و گاز و صنایع کشتی سازی در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری خواهند کرد.

'سردر مرجودین' رئیس هیات بازرگانی کوالالامپور نیز در خصوص سفر این هیات گفت: موقعیت های اقتصادی خوبی در استان خوزستان وجود دارد که تاثیر زیادی برای سرمایه گذاری در این منطقه دارد.

وی اظهار داشت:علاوه بر صنعت نفت و گاز، حوزه توریسم نیز ظرفیت سرمایه گذاری در استان خوزستان است و با بازدید از حوزه های دیگر می توان طرح های سرمایه گذاری در این منطقه تعریف و اجرایی کرد.

اعضای هیات اقتصاید و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی کوالالامپور روز چهارشنبه با سفر به منطقه آزاد اروند، با اعضای اتاق بازرگانی آبادان دیدار و گفت و گو کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار