تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۱۴۲۱۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر جهاد کشاورزی در اهواز:
مدیران نباید با عملکرد خود سبب دلزدگی مردم شوند
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در روزهای اخیر به دلیل اتفاقات پیش آمده استاندار خوزستان در نوک پیکان هجمه‌ها قرار گرفت و من به دلیل مرارت‌ها و مشقت‌هایی که مردم متحمل شدند از مردم خوزستان عذرخواهی می‌کنم.
 محمود حجتی در جلسه بررسی مشکلات ریزگردها خوزستان که با حضور قائم مقام وزیر نیرو، و مدیران حوزه آب و برق و محیط زیست خوزستان در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اظهار کرد: برخی از مشکلات موجود به دلیل برخی دخل و تصرف‌هایی است که ما در طبیعت به وجود آوردیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران نباید با عملکرد خود سبب دلزدگی مردم شوند تصریح کرد: باید به مردم امیدواری داد و نباید این مشکلات بر روحیه مردم اثر منفی بگذارد.

وزیر جهاد کشاورزی متذکر شد: مسائل خوزستان همیشه مورد توجه دولت بوده است و دولت در این خصوص دغدغه داشته و اراده دولت برای حل مشکلات خوزستان است.

حجتی با اشاره به منشاء داخلی ریزگردها خاطر نشان کرد: مشکلات ریزگردها را می‌توان با درایت و تدبیر در کوتاه مدت و درازمدت حل کرده و از طریق بیولوژیک به مبارزه با ریزگردها بپردازیم.

وی با بیان اینکه دولت تمام توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها،  منابع و امکانات خود را به عرصه آورده است تاکید کرد: باید از طریق ادغام کارهای فوری و  با برنامه ریزی‌های  مدون و حساب شده  مشکلات استان را حل کرد.

حجتی افزود: به منظور کاهش آلام مردم خوزستان دولت از تمام منابع مای، انسانی، طبیعی و معنوی خود  استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه در عملیات بیولوژیکی با محدودیت‌های زمانی مواجه هستیم گفت: در ارتباط با مسائل فنی مقابله با ریزگردها انتظار می‌رود از موسسات تحقیقاتی استفاده کرده و به تنوع اقلیم نیز توجه شود.

حجتی با اشاره به نارسایی در ارائه امکانات تشریح کرد: در روزهای اخیر به دلیل اتفاقات پیش آمده استاندار خوزستان در نوک پیکان هجمه‌ها قرار گرفت و من به دلیل مرارت‌ها و مشقت‌هایی که مردم متحمل شدند از مردم خوزستان عذرخواهی می‌کنم.

وی با اشاره به منشاءهای داخلی و خارجی ریزگردها در استان توضیح داد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده گرد و خاک‌هایی از، جانب غرب و جنوب غرب منشاء خارجی دارند اما گرد و خاک اخیر که از جانب جنوب شرق اتفاق افتاد منشاء آن داخلی است.

حجتی با تاکید بر حل مشکل ریز گردها از طریق تبدیل عرصه اراضی به عرصه‌هایی با پوشش گیاهی تاکید کرد: عرصه‌های گیاهی باید متناسب با خواستگاه وشرایط اقلیمی و جغرافیای گیاه باشد.

وی تشریح کرد: کل عرصه‌ای که به منظور پوشش گیاهی در نظر گرفته شده و بر اساس اطلاعات ارائه شده بیشترین عامل ایجاد گرد و خاک در استان است چیزی حدود 30 الی 40 هزار هکتار است که گفته می‌شود این میزان بحرانی‌ترین نقاط و بیشترین سهم را  به لحاظ انتشار ریزگرد دارند.

حجتی ادامه داد: 30 الی 40 هزار هکتاری که قرار است تحت پوشش گیاهی قرار بگیرد شامل، جنوب شرق خوزستان از هندیجان گرفته تا مابقی نواحی، غرب اهواز تا شوش، و عرصه‌های شمال شامل خرمشهر و.. است.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به فراهم کردن شرایط لازم برای آغاز عملیات اجرایی به منظور پوشش گیاهی 40هزار هکتار کانون گردوغبار در خواست کرد: با اتحاد و همدلی دستگاه‌های مربوط هر چه سریعتر و به تدریج مشکلات گردو غبار استان را حل کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار