تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۱۴۲۱۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیرعلمی همایش گاومیش ایران خبر داد:
کاهش 50 هزار رأسی جمعیت گاومیش خوزستان
دبیر علمی سومین همایش ملی گاومیش ایران با اشاره به کاهش جمعیت گاومیش استان خوزستان از ۱۳۱ هزار رأس به ۸۰ هزار رأس، ابراز امیدواری کرد که با نگاه علمی بتوان برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه این دام به یک جمع‌بندی رسید
دبیر علمی سومین همایش ملی گاومیش ایران با اشاره به کاهش جمعیت گاومیش استان خوزستان از ۱۳۱ هزار رأس به ۸۰ هزار رأس، ابراز امیدواری کرد که با نگاه علمی بتوان برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه این دام به یک جمع‌بندی رسید.

دکتر مرتضی مموئی در مراسم افتتاحیه سومین همایش ملی گاومیش ایران که روز چهارشنبه 27 بهمن‌ماه در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه در 10 سال اخیر با رشد 1.4 درصدی پرورش گاومیش در دنیا مواجه هستیم، متأسفانه جمعیت گاومیش در استان خوزستان از ۱۳۱ هزار رأس به ۸۰ هزار رأس کاهش یافته است.

وی افزود: در این همایش ۹۶ مقاله دریافت و پس از بررسی‌های لازم ۱۰ مقاله حذف شد که امروز ۱۶ مقاله به‌صورت سخنرانی و ۷۰ مقاله به‌صورت پوستر ارائه می‌شود.

دبیر علمی سومین همایش ملی گاومیش ایران گفت: با توجه به حضور مسئولان اجرایی در این همایش امیدواریم که بتوانیم با نگاه علمی، در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه این دام به جمع‌بندی برسیم و قدمی در راستای تبدیل گاومیش به دام صنعتی برداریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار