تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۴۲۲۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطاي پزشكي مهلك در بيمارستاني در اصفهان: تنها كليه بيمار به اشتباه از بدنش خارج شد!
«دختر جواني كه براي خارج كردن كيستي در شكمش به يكي از متخصصان زنان و زايمان اصفهان مراجعه كرد، وقتي به هوش آمد متوجه شد كه اين پزشك به اشتباه تنها كليه او را از بدنش خارج كرده است.
روزنامه اعتماد نوشت: «دختر جواني كه براي خارج كردن كيستي در شكمش به يكي از متخصصان زنان و زايمان اصفهان مراجعه كرد، وقتي به هوش آمد متوجه شد كه اين پزشك به اشتباه تنها كليه او را از بدنش خارج كرده است.

وكيل بيمار اصفهاني، شعله ممتازي، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان كه پيگير پرونده موكلش به علت عمل جراحي اشتباه است، گفت: موكل من دختر جواني است كه براي خارج كردن كيستي در شكم به يكي از متخصصان زنان و زايمان اصفهان مراجعه و اين پزشك كليه را با كيست اشتباه گرفته و تنها كليه او را كه در قسمت لگن بدنش بوده، خارج مي‌كند. در ارتباط با اين موضوع از طريق معاونت درمان در حال پيگيري هستيم. البته عنوان شده كه پزشك ديگري نيز به كمك اين پزشك آمده و او كليه را خارج كرده كه اين موضوع در دست بررسي است. حالا با توجه به اين كه اين بيمار تنها يك كليه داشته است، بايد براي ادامه حيات دياليز شود. اين خطاي فاحش پزشكي در شرايطي از سوي وكيل اين بيمار اعلام شده است كه هنوز هيچ يك از مسوولان وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشكي اصفهان به اين خبر واكنش نشان نداده‌اند.

در ماه‌هاي گذشته نيز بارها شاهد پرونده‌هاي خطاي پزشكي در نقاط مختلف كشور بوده‌ايم كه رسانه‌اي شده‌اند. براي نمونه در ماه گذشته دست راست يك كودك دو ساله در بيمارستاني در شهر اصفهان به جاي دست چپ او كه قرار بود مورد جراحي قرار بگيرد، عمل شد. همچنين چند هفته پيش در جريان يك عمل جراحي آب مرواريد در استان سيستان و بلوچستان بر اثر سقوط لامپ اتاق عمل روي بدن بيمار در هنگام عمل او دچار عفونت روده شد و جانش را از دست داد.»
مرجع / عصر ایران
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
0
خدا لعنت کند پزشکان پرستاران بیمارستان های سهل انگار و بی وجدان را که با جان انسانها بازی می کنند. پزشکی شغلی است که باید حتما فداکار و با وجدان و دلسوز باشی که پزشک شوی وگرنه به نظر من اگر کسی این خصوصیات را نداشته باشه پزشکی رو برای منافع شخصی می خواد البته پرستاران هم همینطوره
:
:
:
آخرین اخبار