تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۴۲۲۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تیم‎ملی ایران قهرمان پیکارهای بین‎المللی شمشیربازی خرمشهر شد
رقابت‎های بین‎المللی شمشیربازی "جام فجر اروند" با قهرمانی تیم‎ملی بزرگسالان ایران به کار خود در خرمشهر پایان داد
رقابت‎های بین‎المللی شمشیربازی "جام فجر اروند" با قهرمانی تیم‎ملی بزرگسالان ایران به کار خود در خرمشهر پایان داد.

سیدلطیف قارونی، دبیر هیات شمشیربازی استان اظهار کرد: این رقابت‎ها پنج‎شنبه و جمعه (28 و 29 بهمن‎ماه) به میزبانی سالن خلیج‎فارس خرمشهر و با حضور باقرزاده (رییس فدراسیون) و یعقوبیان (دبیر فدراسیون) برگزار شد.

وی با اشاره به تیم‎های شرکت‎کننده در این رقابت‎ها گفت: چهار تیم از عراق به همراه تیم‎های ملی جوانان و بزرگسالان ایران، شهدای اروند و منتخب خوزستان در این پیکارها حاضر بودند که در اسلحه سابر با یکدیگر رقابت کردند.

دبیر هیات شمشیربازی خوزستان ادامه داد: هر یک از تیم‎های شرکت‎کننده با سه سابریست در این مسابقات حضور یافته بودند و دو داور از ایران و دو داور نیز از کشور عراق کار قضاوت پیکارها را بر عهده داشتند.

وی با اشاره به شمشیربازان تیم‎ملی بزرگسالان ایران که در این رقابت‎ها حضور یافته بودند، عنوان کرد: فرزاد باهرارسباران که در رنگینگ جهانی دارای رده اول اسلحه سابر قاره آسیا می‎باشد به همراه محمد رهبری‎فرد و محمد فتوحی، ملی‎پوشان بزرگسال ایران را در این رقابت‎ها تشکیل می‎دادند.

قارونی تصریح کرد: در پایان این مسابقات تیم‎ملی بزرگسالان ایران عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و تیم جوانان ایران نیز به مقام نایب‎قهرمانی دست یافت.

وی افزود: تیم‎های شهدای اروند و تیم "ب" عراق نیز به صورت مشترک عنوان سوم را به خود اختصاص دادند.

دبیر هیات شمشیربازی خوزستان با اشاره به نفرات برتر بخش انفرادی نیز خاطرنشان کرد: محمد رهبری فرد بر سکوی نخست ایستاد و پس از وی فرزاد باهرارسباران و محمد فتوحی به ترتیب در جایگاه‎های دوم و سوم ایستادند.

او با ابراز رضایت از سطح کیفی این رقابت‎ها گفت: برگزاری چنین مسابقاتی با حضور تیم‎های قدرتمند آسیایی قطعا راه پیشرفت شمشیربازی استان خوزستان را هموار می‎‏کند. عراق یکی از قدرت‎های برتر آسیا است که حضور این تیم و به همراه تیم‎های ملی ایران در خرمشهر باعث شده بود شاهد رقابت‎هایی در سطح بسیار بالا باشیم و همین که رییس فدراسیون و دبیر آن نیز در مسابقات حضور داشتند گواهی بر بالا بودن و با اهمیت بودن مسابقات بود.

قارونی در پایان خاطرنشان کرد:‌ سعی می‎کنیم با تعاملی که با فدراسیون خواهیم داشت باز هم میزبانی مسابقات بین‎المللی را در استان خوزستان داشته باشیم تا ورزشکاران ما بتوانند به واسطه حضور در چنین مسابقاتی راه پیشرفت را پیش گیرند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار