تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۴۲۲۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد:
گرد و خاک تا فردا در خوزستان ادامه دارد
گرد و غباری که هم اکنون بر شهرهای خوزستان سایه انداخته است، تا فردا مهمان شهرهای استان است
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و غباری که هم اکنون بر شهرهای خوزستان سایه انداخته است، تا فردا مهمان شهرهای استان است.

کوروش بهادری اظهار کرد: طبق اعلامیه های اخیر، توده گرد و خاک وسیعی از کشور عراق در حال نزدیک شدن به مرزهای کشور بود که شب گذشته جلسه ستاد بحران با حضور استاندار و معاونان وی برای بررسی موضوع تشکیل شد.

وی افزود: توده خاک از اوائل وقت امروز بخش وسیعی از مناطق جنوب، مرکز و شرق استان را درگیر کرده و به تدریج بقیه استان را درگیر می کند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش های دریافتی، میزان دید افقی در شهر اهواز ۳۰۰ متر، در آبادان و خرمشهر ۲۰۰ متر، در شادگان و ماهشهر ۵۰۰ متر و دزفول ۶۰۰ متر است.

بهادری در ارتباط با پیش بینی وضع هوا در ساعات آینده نیز عنوان کرد: این وضعیت تا امشب ادامه دارد و فردا نیز کماکان آثار گرد و خاک در استان باقی می ماند اما به شدت امروز نخواهد بود.

وی بیان کرد: امروز صبح بارش برف را در دهدز و ارتفاعات شهرستان های ایذه و باغملک حدود سه سانتی متر داشتیم. بعد از بارش برف دمای این مناطق به منفی سه درجه سانتیگراد رسیده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد: پیش بینی می شود طی ۲۴ ساعت آینده حداقل دمای هوای فردا در اهواز به هشت درجه سانتیگراد و حداکثر نیز به ۱۹ درجه سانتیگراد برسد.

بهادری در پایان گفت: توصیه می کنم که افراد سالخورده و کودکان از تردد در بیرون از منزل مگر در مواقع ضروری خودداری کنند. همچنین در زمان تردد حتما از ماسک استفاده کنند.

گفتنی است؛ هواشناسی خوزستان پیش از این پیش بینی کرده بود ریزگردها تا اواخر وقت امروز (30 بهمن) پدیده غالب منطقه باشد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار