تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۴۲۳۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اقتصادي استاندار خوزستان خبرداد:
وجود بيش از 85 هزار ميليارد تومان تفاهم نامه سرمايه گذاري در خوزستان
بالغ بر 85 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه در قالب 9هزار و 249 نفر فرصت اشتغالزایی در استان وجود دارد که در جلسات ستاد حمایت و جذب سرمایه گذاری پیگیر آنها هستیم
معاون امور اقتصادي استاندار خوزستان گفت: بالغ بر 85 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه در قالب 9هزار و 249 نفر فرصت اشتغالزایی در استان وجود دارد که در جلسات ستاد حمایت و جذب سرمایه گذاری پیگیر آنها هستیم.

علی بحرینی مقدم در جلسه ستاد حمایت و جذب سرمایه گذاری خوزستان که روز یکشنبه يكم اسفند ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جلسات ستاد حمایت و جذب سرمایه گذاری در خصوص تسهیل روند سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در استان خوزستان است.

وی افزود: در چند بخش در بحث سرمایه گذاری در استان در حال کار هستیم که یکی از آن ها تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بوده و 15 هزار میلیارد تومان سقف این تفاهم نامه است و عددی بسیار قابل توجه است.

بحرینی مقدم تصریح کرد: بخش دیگر، تفاهم نامه هایی است که به دنبال برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در استان به دست آمد و دیگر بحثی که در حال پیگیری آن هستیم، بحث سرمایه گذاران بخش خصوصی است که جمعا در این زمینه بيش از 85 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه در قالب 9هزار و 249 نفر فرصت اشتغالزایی در استان وجود دارد.

وی گفت: صدور مجوز این طرح ها و تفاهم نامه ها در استان دارای روند های مختلفی است و بعضا باید 21 دستگاه برای اجرای آنها مجوز صادر کنند که کار را بسیار دشوار و زمان بر می کند.

بحرینی مقدم ادامه داد: در جلسات ستاد حمایت و جذب سرمایه گذاري استان این طرح ها به صورت هفتگی و ماهانه رصد می شوند و هر دستگاهی که در صدور مجوزي ابهام داشته باشد، ما در ان ورود می کنیم و روند صدور مجوزها و اجرایی شدن طرح ها را تسهیل خواهيم كرد.

وی در خصوص اجرایی شدن پنجره واحد در استان برای سرعت بخشی به بحث صدور مجوزات گفت: برای اینکه بتوانیم پنجره واحد الکترونیک را به معنای واقعی راه اندازی کنیم اقدامات خوبی صورت گرفته و مشاور مناسبی انتخاب شده و امیدواریم بتوانیم با اجرای آن، مساله سرمايه گذاري را در استان سرعت ببخشیم.

معاون امور اقتصادي استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: با اجرای واقعی پنجره واحد به دنبال خلاصه کردن فرآيند صدور مجوزات و کوتاه کردن زمان صدور اين مجوزها هستیم تا اگر سرمایه گذاری به استان مراجعه کرد، بتواند ظرف مدت دو هفته مجوزهای لازم را از دستگاه ها بگیرد و انگیزه ای به سرمایه گذاران بدهد تا به سرمایه گذاری در استان بپردازند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار