تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۴۲۴۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علي كريمي؛ ستاره مردم
شايد پست علي كريمي يا كامنت دلسوزانه او در صفحه رييس جمهور درباره بحران خوزستان به جايي نرسد و كار چنداني از پيش نبرد، اما همين حضور بي دريغ و هميشگي او در كنار مردم است كه ارزش دارد. علي كريمي از آنهايي نيست كه به سياسيون چراغ سبز نشان بدهد يا در مراسم هاي مختلف دوست داشته باشد يك صندلي به اصحاب قدرت نزديك تر بنشيند.
اين روزها حال مردم خوزستان خوب نيست. جماعتي كه سال ها «براي» خاك جنگيدند، اين بار ناچارند «با» خاك بجنگند. مدتهاست كه ريزگردها امان از مردم اين خطه بريده، اما اين اواخر افزوده شدن مشكلاتي مثل قطعي آب و برق، اوضاع را به مراتب بدتر كرده است. امروز دل همه مردم ايران براي خوزستاني ها مي تپد، اما بدبختي اينجاست كه كاري هم از دست كسي بر نمي آيد. شايد همدردي كردن، تنها ترفند آرامش جمعي در چنين شرايطي باشد. لابلاي انبوه ايرانياني كه اين روزها با مردم خوزستان همدردي مي كنند، رد پاي برخي ستاره ها هم به چشم مي خورد. علي كريمي يكي از اولين سوپراستارهايي بود كه لوگوي صفحه اش را به خاطر خوزستاني ها تغيير داد. جادوگر اما به همين مقدار هم بسنده نكرده و اخيرا كامنت نسبتا تندي در صفحه شخصي رييس جمهور درج كرده است. حسن روحاني چند خطي براي مردم خوزستان نوشته بود، اما لابد انتظارش را نداشت يكي از محبوب ترين مردان ايران چنين واكنشي به اين مطلب نشان بدهد. كريمي از روحاني خواسته هواي مردمي كه به او راي داده اند را داشته باشد، كار را جدي تر بگيرد و در مورد برخي از اطرافيانش تجديد نظر كند.

شايد پست علي كريمي يا كامنت دلسوزانه او در صفحه رييس جمهور به جايي نرسد و كار چنداني از پيش نبرد، اما همين حضور بي دريغ و هميشگي او در كنار مردم است كه ارزش دارد. علي كريمي از آنهايي نيست كه به سياسيون چراغ سبز نشان بدهد يا در مراسم هاي مختلف دوست داشته باشد يك صندلي به اصحاب قدرت نزديك تر بنشيند. تفاوت يكي مثل او با خيلي هاي ديگر اين است كه وقتي قرار است سراغ رييس جمهور برود، با گله و شكايت از حق ناديده گرفته شده مردم مي رود، نه با مدال اهدايي! او مثل بسياري از ستاره هاي ديگر نيست كه نورشان را از مردم مي گيرند، اما فقط به عشق خودشان مي تابند. جادوگر فوتبال ايران در همه اين سال ها تلاش كرده كنار همان مردان و زناني بايستد كه او را از يك شهروند عادي به يك سوپراستار تبديل كردند. كريمي هم قطعا مثل هر انسان ديگري در زندگي اش كلي عيب و اشكال داشته، اما به ندرت مي توان نيت خيرخواهانه و تلاش خالصانه اش براي زيستن در كنار مردم عادي را انكار كرد.

بر خلاف برخي ها كه براي سالي يك بار حضور در ورزشگاه از قبل كلي تبليغات مي كنند و «بار عام» مي دهند، علي كريمي هر وقت به وجودش نياز بوده داوطلبانه و بي منت روي سكوها نشسته و از تيم محبوبش حمايت كرده است. در چارچوب رفتارهاي اجتماعي هم به وضوح مي توان همين سخاوت و دست و دلبازي را ديد؛ جايي كه او به جاي تلاش هاي مرسوم ستاره هاي مشهور براي كسب امتيازات فردي، هر جا توانسته صرفا به پشتيباني از حق مردم پا پيش گذاشته و هيچ چيز را براي خودش نخواسته است. او يكي از آن دسته آدم هايي است كه جلوي اسم شان با افتخار و اطمينان مي شود نوشت: سرمايه اجتماعي./آی اسپورت

:
:
:
آخرین اخبار