تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۴۲۴۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرد و خاک در اتاق عمل بیمارستان‌های اهوازنفوذ کرده است
متاسفانه شدت گرد و خاک در هوای اهواز آنچنان زیاد است که نگرانیم این گرد و خاک وارد شده به اتاق عمل عوارض دیگری برای بیمار ایجاد کند.

رئیس بخش فوق تخصصی جراحی بیمارستان گلستان اهواز از نفوذ گرد و خاک هوای اهواز در اتاق‌های عمل بیمارستانی ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه شدت گرد و خاک در هوای اهواز آنچنان زیاد است که نگرانیم این گرد و خاک وارد شده به اتاق عمل عوارض دیگری برای بیمار ایجاد کند.

به گزارش قانون به نقل از آنا،ایرج نظری، فوق تخصص جراحی عروق  در مورد وضعیت بیماران در بیمارستان‌های اهوز اظهار کرد: متاسفانه آنقدر میزان گرد و خاک در هوای اهواز زیاد است که حتی گاهی در راهروهای اتاق عمل‌های مراکز مجهز به سیستم‌های محافظتی قوی مانند پنجره‌های دو جداره نیز شاهد نفوذ گرد و خاک هستیم و نگرانیم از اینکه مبادا وجود این گرد و خاک در اتاق عمل عوارض دیگری برای بیمار ایجاد کند زیرا به همراه گرد و خاک عوامل آلوده کننده نیز وجود دارد.

فوق تخصص جراحی عروق در مورد وضعیت چگونگی عمل بیماران در روزهای اخیر که آب و برق اهواز به صورت مستمر قطع می‌شود، افزود: با توجه به اتصال دستگاه‌های بیمارستانی به برق، این مراکز باید در تمام مدت برق داشته باشند برهمین اساس از تامین کننده‌های برق اضطراری استفاده می‌کنند چون در بخش‌های سی سی یو و آی سی یو بیمار به این دستگاه‌های الکترونیکی خاصی وابسته است، به عنوان مثال دستگاه تنفسی با برق کار می‌کند و در صورت قطعی برق بیمارستان انتقال اکسیژن به بیمار مختل می‌شود بر همین اساس همه بیمارستان‌ها به دستگاه‌های تامین برق مجهز هستند.

وی یادآور شد: در مواقعی که برق به طور مستمر قطع می شود با توجه به اینکه برق اضطراری بیمارستان‌ها محدود است، این مراکز می‌توانند تنها به بیماران اورژانسی خدمات ارائه کنند و عمل‌های ضروری و اورژانسی را انجام می‌دهند. برهمین اساس عمل جراحی بیمارانی که وضعیت حادی ندارند و تاخیر در انجام عمل آنان مشکلی ایجاد نمی‌کند به زمان دیگری موکول می‌شود.

عضو هیات علمی گروه جراحی ادامه داد: تاخیر در انجام عمل‌های غیر ضروری در بیمارستان‌ها نیز سیستم بیمارستانی را با مشکل مواجه می‌کند زیرا همه مراکز درمانی و بیمارستانی برنامه‌‌ریزی و زمان بندی مشخصی برای اقدامات خود دارند حتی برخی از بیمارانی که مجبورند از نقاط دور مراجعه کنند دچار مشکل می‌شوند./قانون

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
0
واویلا
:
:
:
آخرین اخبار