تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۴۲۴۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آماده سازی پایانه های مسافری دزفول در آستانه نوروز
ترمینال ها و پایانه های مسافربری شهر دزفول برای سفرهای نوروزی ساماندهی و آماده شده اند
شهردار دزفول گفت:ترمینال ها و پایانه های مسافربری شهر دزفول برای سفرهای نوروزی ساماندهی و آماده شده اند.

محمدرضا کرمی نژاد روز دوشنبه از تمهیدات ویژه شهرداری دزفول جهت استقبال از بهار و مسافران نوروزی خبر داد و افزود:به همین منظور ستادی متشکل از هفت کمیته اجرایی حمل و نقل، خدمات و نجات، ایمنی و ترافیک درون شهری، هماهنگی امور شهرداری های مناطق سه گانه، اسکان و رفاه، خدمات بهداشت و سلامت محیط زیست، اطلاع رسانی و تبلیغات و امور فرهنگی در شهرداری دزفول تشکیل شده که وظیفه خدمت رسانی به مسافران نوروزی را بر عهده خواهند داشت.

وی افزود:کمیته اجرایی حمل و نقل از مدیران عامل سازمان های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مدیریت پایانه مسافربری دزفول تشکیل شده که علاوه بر وظیفه عمومی خود که حمل و نقل مسافران و شهروندان است، در ایام نوروز با تشکیل تورهای گردشگری شهری یک روزه مسافران نوروزی را با امکانات تفریحی و جاذبه های تاریخی و گردشگری دزفول آشنا خواهند کرد.

وی گفت: ترمینال ها و پایانه های مسافربری، ایستگاههای اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای استقبال از نوروز و مسافران نوروزی آماده شده اند و سطح کیفی و کمی نرخ خدمات غرفه های موجود در پایانه مسافری و پارکینگ ها نیز کنترل می شود.

شهردار دزفول با اعلام اینکه مدیریت کمیته خدمات امداد و نجات به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سپرده شده است افزود: این کمیته در چارچوب اسکان مسافران آسیب دیده، استقرار تیم های امداد و نجات در کمپ های نوروزی و سواحل رودخانه و سایر اماکن محل اسکان مسافران نوروزی فعالیت خواهد کرد.

وی گفت: کمیته خدمات ایمنی و ترافیک درون شهری با محور واحد ترافیک شهرداری دزفول نیز کار روان سازی ترافیک را با جلوگیری از حفاریها آغاز کرده و در راستای وظایف محول شده که در حال حاضر اقدام به رنگ آمیزی ایستگاه های سایبان پلیس ، خط کشی معابر و مسیرهای تردد عابرین پیاده کرده است.

وی از دیگر وظایف مصوب شده برای این کمیته به کنترل کلیه تابلوهای راهنمایی و رانندگی و راهنما در سطح شهر و همچنین استقرار کیوسک نیروی انتظامی در مناطق شلوغ و تفریحی اشاره کرد.

شهردار دزفول به بیان وظایف فعالیت های کمیته هماهنگی امور شهرداری های مناطق سه گانه دزفول نیز پرداخت و گفت: این کمیته وظیفه رسیدگی به وضعیت زیرساخت ها و تاسیسات شهری از نظر بهداشتی، حمل و نقل و امور فرهنگی، پاکسازی حریم جاده ها و مبادی ورودی شهر به صورت مستمر، بازدید و ترمیم مبلمان شهری، هماهنگی جهت ساماندهی بازارچه های شهرداری، ایجاد و بهسازی پارکینگ های موقت و دائمی، نظافت و رفع نواقص کلیه اماکن تفریحی و گردشگری شهری، تکمیل روشنایی و نورپردازی پارک ها و اماکن عمومی، جمع آوری نخاله های ساختمانی و اجرای برنامه مانور جمع آوری متکدیان را بر عهده دارند.

وی گفت: با توجه به حضور چشم گیر مسافران نوروزی در دزفول وظیفه اسکان مسافران به کمیته اسکان و رفاه سپرده شده تا با آماده سازی کمپ های نوروزی و ساماندهی چادر های استقرار مسافران نوروزی در مکان های از قبل تعیین شده امکانات رفاهی مسافران از قبیل آب آشامیدنی ، ایمنی و امنیت، روشنایی، سرویس بهداشتی و حمام و دیگر موارد خدماتی و رفاهی را فراهم کنند.

شهردار دزفول اضافه کرد : جهت حفظ سلامت مسافران نوروزی و حفظ محیط زیست نیز کمیته خدمات بهداشت سلامت و محیط زیست تشکیل شده که وظیفه نظارت بر عرضه مستقیم مواد غذایی در محل های اسکان مسافران، نظارت و کنترل وضعیت بهداشتی مراکز تفریحی و عرضه کنندگان مواد غذایی در این مراکز، رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی و نظارت بر ایمنی محل های اسکان مسافران نوروزی را بر عهده دارد.

وی افزود:با تهیه نقشه راهنمای گردشگری، بروشور، پلاکارد و تراکت های اطلاع رسانی و هشدار دهنده، انجام تبلیغات محیطی ، اطلاع رسانی و هشدار نسبت به شنا در مناطق خطرناک رودخانه دز تلاش شده تا ضمن جلوگیری از بروز حوادث برای مسافران به بهترین نحو به آنان خدمات رسانی شود.

سفر مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور از نیمه دوم اسفند ماه به دزفول شتاب گرفته و تا اواسط فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار